Statistiek voor marktonderzoek

Statistiek voor marktonderzoek

Met Statistiek voor marktonderzoek leer je stap om marktonderzoek op te zetten en uit voeren. Statistiek hoeft niet vervelend en moeilijk te zijn. Het is gewoon een handig hulpmiddel. Meestal is het verwerken van onderzoeksgegevens tijdrovend. Maar met het softwarepakket SPSS wordt het veel gemakkelijker en houd je tijd over om de gegevens toe te passen voor het onderzoek. Het nut van het werken met statistiek wordt je duidelijk door de vele parktijkvoorbeelden die in het boek staan. Al lerende ontdek je de boeiende wereld van marktonderzoek.
Ook wie geen hbo-opleiding volgt, maar voor de opgave staat een marktonderzoek op te zetten en uit te voeren, bidet Statistiek voor marktonderzoek een handige opzet.
Deel 1: Steekproefgegevens analyseren en beschrijven
- Vakjargon van de marktonderzoeker
- Werken met SPSS
- Tabellen en grafieken
- Centrum- en spreidingsmaten
Deel 2: Steekproefgegevens generaliseren naar een populatie
- Betrouwbaarheidsintervallen
- Berekenen steekproefomvang
- Een aantal belangrijke statistische testen
Rein Memelink werkt als docent bij Fontys Hogescholen, afdeling Marketing Management, in Eindhoven.
Het boek bevat per hoofdstuk vragen en oefenopgaven.
Achterin staan de antwoorden en de uitwerkingen.
Inclusief
Website:
www.statistiekvoormarktonderzoek.
wolters.nl
Daar vind je alle bestanden die in het boek gebruikt worden, met extra oefenbestanden.

Auteur | Rein Memelink
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Wetenschap & Natuur

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789059319578
Boekomslag voor ISBN: 9789001861339
Boekomslag voor ISBN: 9789001825287
Boekomslag voor ISBN: 9789059319684
Boekomslag voor ISBN: 9789013043341
Boekomslag voor ISBN: 9780273721338


Boekn ©