Kernstof-A Marketing NIMA-A
Bij de ontwikkeling van het Wolters-Noordhoff NIMA-A-pakket is het (relatief) contacturen-extensief onderwijs als uitgangspunt genomen. Dit stelt als eis aan leermiddelen dat deze een optimale zelfwerkzaamheid van de student mogelijk maken. Hiervoor is onder meer nodig een duidelijke, visueel aantrekkelijke en volledige aanbieding van de leerstof. Daarnaast zullen de leermiddelen ook uitgebreide toets- en zelftoetsmogelijkheden moeten bevatten. Een apart opgavenboek met een surplus aan opgaven van verschillend niveau voorziet hierin. De groep NIMA-A-studenten kenmerkt zich door een heterogeen instroomniveau. De totale leerstof is in afzonderlijke boeken ingedeeld, zodat maximaal rekening wordt gehouden met deze verschillen. Ten minste drie instapniveaus met eigen leerroutes zijn dan te onderscheiden. Kernstof is het centrale boek uit het pakket. Het behandelt, na een inleiding, de marketinginstrumenten met een breedte en diepgang als neergelegd in de meest recente exameneisen. Bij de behandeling van de leerstof wordt kennis verondersteld van steunvakken als statistiek, management en bedrijfseconomie. Voor degenene die deze kennis niet bezitten c.q. niet meer paraat hebben, voorziet het pakket in een boek Steunvakken. Toepassingsgebieden als dienstenmarketing, businessmarketing, not-for-profitmarketing en retailmarketing, worden in een aparte uitgave Toepassingsgebieden diepgaand en op examenniveau behandeld.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |