De student centraal
Het beroepenveld vraagt om afgestudeerden, die geleerd hebben zelfstandig iets nieuws te leren, die in projectteams kunnen samenwerken,die vakken met elkaar kunnen verbinden en die over sociale vaardigheden beschikken. De dagelijkse onderwijspraktijk voldoet niet altijd aan deze verwachtingen:als de docent ziek is,stopt het leerproces en hebben de studenten vrij. Ze weten niet hoe ze verder moeten, want ze hebben niet geleerd om te leren.
De auteur houdt een warm pleidooi voor zelfgestuurd onderwijs, waarin de student het heft in eigen handen neemt, waarin hij niet reproductiegericht maar betekenissen toepassingsgericht studeert. Zulk onderwijs bestaat! Van Maastricht tot Leeuwarden zijn veel docententeams, onder de naam PGO (probleemgestuurd onderwijs) of PO (projectonderwijs),geïnspireerd aan de gang.
Dit boek is bedoeld voor docenten, studenten, stagecoördinatoren,opleidingsfunctionarissen,leden van beroepenveldcommissies en voor al diegenen die naar nieuwe wegen zoeken om de gemotiveerde student van vandaag op een dynamische toekomst voor te bereiden.
De auteur houdt een warm pleidooi voor zelfgestuurd onderwijs, waarin de student het heft in eigen handen neemt, waarin hij niet reproductiegericht maar betekenissen toepassingsgericht studeert. Zulk onderwijs bestaat! Van Maastricht tot Leeuwarden zijn veel docententeams, onder de naam PGO (probleemgestuurd onderwijs) of PO (projectonderwijs),geïnspireerd aan de gang.
Dit boek is bedoeld voor docenten, studenten, stagecoördinatoren,opleidingsfunctionarissen,leden van beroepenveldcommissies en voor al diegenen die naar nieuwe wegen zoeken om de gemotiveerde student van vandaag op een dynamische toekomst voor te bereiden.
Auteur | | P. Delhoofen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |