Marketing vastgoed
Marketing vastgoed is geschreven voor studenten in het hbo die de opleiding Vastgoed & Makelaardij volgen en voor studenten die het theoriediploma Makelaar-taxateur onroerende zaken van het SVMNIVO willen behalen.
Voor makelaars in onroerende zaken is enige kennis van marketing eigenlijk een vanzelfsprekendheid. Elke makelaar staat midden in de markt en die markt bestaat uit vragers en aanbieders van onroerende zaken, de klanten van de makelaar. Kennis van de marketing en daarmee kennis van gedrag van particuliere en zakelijke klanten is een voorwaarde om als makelaar goed in de markt te kunnen functioneren.
Dit boek laat op bondage wijze de student kennismaken met allerlei onderwerpen uit de marketing, zoals het promotie-, product-, prijs- en distributiebeleid, strategische analyse, consumentengedrag, marktsegmentatie, doelmarktbepaling en positionering en marktonderzoek.
De leerstof is zo veel mogelijk vertaald naar de situatie van de makelaar. De student kan zelf toetsen of hij de leerstof beheerst. Aan het eind van ieder hoofdstuk zijn naast een samenvatting en een begrippenlijst ook meerkeuzevragen opgenomen. De antwoorden staan achter in het boek.
Op de bijbehorende website www. marketingvastgoed.wolters.nl zijn nog extra vragen gepubliceerd, alsmede een toelichting op enkele van de vraagstukken uit het boek.
Voor makelaars in onroerende zaken is enige kennis van marketing eigenlijk een vanzelfsprekendheid. Elke makelaar staat midden in de markt en die markt bestaat uit vragers en aanbieders van onroerende zaken, de klanten van de makelaar. Kennis van de marketing en daarmee kennis van gedrag van particuliere en zakelijke klanten is een voorwaarde om als makelaar goed in de markt te kunnen functioneren.
Dit boek laat op bondage wijze de student kennismaken met allerlei onderwerpen uit de marketing, zoals het promotie-, product-, prijs- en distributiebeleid, strategische analyse, consumentengedrag, marktsegmentatie, doelmarktbepaling en positionering en marktonderzoek.
De leerstof is zo veel mogelijk vertaald naar de situatie van de makelaar. De student kan zelf toetsen of hij de leerstof beheerst. Aan het eind van ieder hoofdstuk zijn naast een samenvatting en een begrippenlijst ook meerkeuzevragen opgenomen. De antwoorden staan achter in het boek.
Op de bijbehorende website www. marketingvastgoed.wolters.nl zijn nog extra vragen gepubliceerd, alsmede een toelichting op enkele van de vraagstukken uit het boek.
Auteur | | J. Buist |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |