Hoogbegaafd Positief Bekeken - Nederlands - paperback - 72 pagina's - hoogbegaafd - persoonlijke ontwikkeling
Een positief boek over hoogbegaafdheid!
Vanessa, schrijver en voedingsdeskundige, vond het hard nodig. Zowel zij als haar dochter zijn hoogbegaafd, maar beiden herkennen niet altijd wat er over hoogbegaafdheid wordt geschreven. De nadruk ligt toch vaak op de eventuele problemen, terwijl het ook zoveel moois te bieden heeft.
Vanessa heeft op een nuchtere en nieuwsgierige manier het onderwerp beetgepakt. Waarom meten we intelligentie eigenlijk? Wat zegt dat stempel dan over jou (en wat vooral niet)? Zijn er vooroordelen en hoe ga je daar op een positieve manier mee om? Welke karaktereigenschappen heb je verder eigenlijk?
De onderwerpen zijn luchtig beschreven en zetten aan tot nadenken en praten over het onderwerp.
Ze sluit het boek af met een hoofdstuk voor de ouders waarin zij deelt wat zij zich als ouder eerder had willen beseffen.
Dit toegankelijke boek is geschreven voor jongeren (vanaf groep 5 tot en met het voortgezet onderwijs) en hun ouders.
Reacties van anderen over dit boek:
“Zowel mijn dochter als ik vonden het een fijn, makkelijk leesbaar, positief en prettig boek. Het is een andere benadering waarbij de nadruk ligt op wie je nou eigenlijk bent.”
Irene Mensink, Remedial Teacher en moeder van hoogbegaafde dochter (13 jaar).
“Door dit boek hebben mijn hoogbegaafde zoon en ik een heel fijn en open gesprek gehad over wat hij nou eigenlijk zelf vindt van zijn hoogbegaafdheid.”
Moeder van hoogbegaafde zoon (10 jaar).
“Ik was verrast, ik vond het écht leuk om te lezen!”
Simon (15 jaar) bekend met hoogbegaafdheid binnen gezin.
“Het boek moedigt aan het gesprek met elkaar te voeren over het welzijn van hoogbegaafden in de klas. Heel fijn ook dat je hoogsensitiviteit noemt. Complimenten voor de manier waarop je dit alles hebt verwoord.”
Docent bovenbouw.
Tweede druk via bol te koop sinds februari 2023.
Auteur | | Vanessa Teune |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Gezondheid & Lichaam |