Deel 3 - Klokkijken Analoog en Digitaal gemengd
Analoog en Digitaal Klokkijken? Geen probleem! Met het leer- en oefenboek van Junior Einstein word jij een kei in analoog en digitaal klokkijken
Klokkijken? Geen probleem!
Klokkijken is een heel belangrijke vaardigheid in ons leven, maar voor jonge kinderen is tijd nog een vaag begrip. Het klokkijken is een lastig proces en het is niet iets wat een kind zomaar leert. Het goed aanleren en veel oefenen is essentieel voor het leren klokkijken.
Op de basisschool beginnen kinderen in groep 3 met het klokkijken op de analoge klok. Dit leerproces start met het leren aflezen en benoemen van de hele en halve uren. In groep 4 komen daar de kwartieren bij en in sommige gevallen ook vijf en tien minuten voor en over het hele en halve uur. In groep 5 leren kinderen ook de minuten aflezen en maken zij de overstap naar het digitale klokkijken.
Het klokkijken is een onderdeel binnen het rekenonderwijs en wordt veelal aangeboden binnen de gehanteerde rekenmethode. Om goed te leren klokkijken is het echter belangrijk om dit specifiek en herhaaldelijk te oefenen. Aparte oefeningen zijn naast het oefenen op een echte klok een verantwoorde toevoeging op het leren klokkijken. Deze set Leer- en oefenboeken biedt die toevoeging, omdat het op basis van de leerlijn is opgebouwd.
Dit derde deel van de set richt zich op de combinatie tussen het analoge en het digitale klokkijken. Er komen allerlei gemengde oefeningen aan bod. Oefeningen met analoge klokken, oefeningen met digitale klokken en oefeningen waarin kinderen de koppeling moeten maken tussen beide klokken. Dit laatste deel is een logisch vervolg op deel 1 en deel 2. Kinderen kunnen laten zien of ze het geleerde uit de eerste twee delen beheersen en het algehele klokkijken onder de knie hebben.
Klokkijken? Geen probleem!
Klokkijken is een heel belangrijke vaardigheid in ons leven, maar voor jonge kinderen is tijd nog een vaag begrip. Het klokkijken is een lastig proces en het is niet iets wat een kind zomaar leert. Het goed aanleren en veel oefenen is essentieel voor het leren klokkijken.
Op de basisschool beginnen kinderen in groep 3 met het klokkijken op de analoge klok. Dit leerproces start met het leren aflezen en benoemen van de hele en halve uren. In groep 4 komen daar de kwartieren bij en in sommige gevallen ook vijf en tien minuten voor en over het hele en halve uur. In groep 5 leren kinderen ook de minuten aflezen en maken zij de overstap naar het digitale klokkijken.
Het klokkijken is een onderdeel binnen het rekenonderwijs en wordt veelal aangeboden binnen de gehanteerde rekenmethode. Om goed te leren klokkijken is het echter belangrijk om dit specifiek en herhaaldelijk te oefenen. Aparte oefeningen zijn naast het oefenen op een echte klok een verantwoorde toevoeging op het leren klokkijken. Deze set Leer- en oefenboeken biedt die toevoeging, omdat het op basis van de leerlijn is opgebouwd.
Dit derde deel van de set richt zich op de combinatie tussen het analoge en het digitale klokkijken. Er komen allerlei gemengde oefeningen aan bod. Oefeningen met analoge klokken, oefeningen met digitale klokken en oefeningen waarin kinderen de koppeling moeten maken tussen beide klokken. Dit laatste deel is een logisch vervolg op deel 1 en deel 2. Kinderen kunnen laten zien of ze het geleerde uit de eerste twee delen beheersen en het algehele klokkijken onder de knie hebben.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Wetenschap & Natuur |