Lef om te luisteren
Iedereen heeft dromen voor de toekomst, ook jouw leerlingen. Weet jij wat hun dromen zijn? En draagt jouw onderwijs bij aan het waarmaken ervan? Hoe luister je nou écht naar leerlingen?
Veel scholen vinden leerlingbetrokkenheid belangrijk. In de praktijk blijft dit echter vaak be¬perkt tot de leerlingenraad of een leerlingenquête. Russell Quaglia en Michael Corso laten in dit boek zien hoe je leerlingen daadwerkelijk een stem geeft in het onderwijs. Op basis van gesprekken met duizenden leerlingen, van primair tot universitair onderwijs, ontwikkelden ze het aspiratiemodel, waarin duidelijk wordt welke condities scholen kunnen creëren om leren betekenisvol te maken.
Ze dagen onderwijsprofessionals uit het lef te hebben om echt te luisteren naar leerlingen. Ze beschrijven hoe je leerlingen betrekt bij het leerproces, hen begrijpt én inspireert. Zo worden leerlingen daadwerkelijk onderwijspartners, die op school worden gesteund bij het waarmaken van hun dromen voor de toekomst.
Lef om te luisteren is de Nederlandse vertaling en bewerking van Student Voice. Wieke de Jager, Ingrid Paalman en Mariëlle Taks hebben het boek vertaald om het Nederlandse onderwijs te laten kennismaken met het aspiratiemodel. In hun visie is opbrengstgericht werken gebaseerd op harde én zachte data en is de stem van de leerling daarvan een belangrijk onderdeel.
Veel scholen vinden leerlingbetrokkenheid belangrijk. In de praktijk blijft dit echter vaak be¬perkt tot de leerlingenraad of een leerlingenquête. Russell Quaglia en Michael Corso laten in dit boek zien hoe je leerlingen daadwerkelijk een stem geeft in het onderwijs. Op basis van gesprekken met duizenden leerlingen, van primair tot universitair onderwijs, ontwikkelden ze het aspiratiemodel, waarin duidelijk wordt welke condities scholen kunnen creëren om leren betekenisvol te maken.
Ze dagen onderwijsprofessionals uit het lef te hebben om echt te luisteren naar leerlingen. Ze beschrijven hoe je leerlingen betrekt bij het leerproces, hen begrijpt én inspireert. Zo worden leerlingen daadwerkelijk onderwijspartners, die op school worden gesteund bij het waarmaken van hun dromen voor de toekomst.
Lef om te luisteren is de Nederlandse vertaling en bewerking van Student Voice. Wieke de Jager, Ingrid Paalman en Mariëlle Taks hebben het boek vertaald om het Nederlandse onderwijs te laten kennismaken met het aspiratiemodel. In hun visie is opbrengstgericht werken gebaseerd op harde én zachte data en is de stem van de leerling daarvan een belangrijk onderdeel.
Auteur | | Russel Quaglia |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |