Climbing the mountain - Lean Black Belt

Climbing the mountain - Lean Black Belt

Inhoud INLEIDING HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN VOORWOORD 1 WORLD CLASS 1.1 CONTINU VERBETEREN 1.1.1 Geschiedenis van continu verbeteren 1.1.2 Waarden en principes van continu verbeteren 1.1.3 Continuous Improvement Maturity Model 1.1.4 Rollen en verantwoordelijkheden 1.2 KLANTWAARDE 1.2.1 Voice of Customer (VOC) 1.2.2 Critical to Quality (CTQ) 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 2.1 POLICY DEVELOPMENT 2.1.1 Visie en missie (True North) 2.1.2 Transformatie roadmap 2.1.3 Performance en financiële indicatoren 2.2 POLICY DEPLOYMENT 2.2.1 Verandermanagement 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING EN COMMUNICATIE 2.3.1 Lerende organisatie 2.3.2 Coaching en intervisie 2.3.3 Effectieve communicatie 3 PROJECTMANAGEMENT 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 3.1.1 Project selectieproces 3.1.2 Project charter 3.1.3 Project team 3.1.4 Project planning 3.1.5 Project uitvoering 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 3.2.1 Kaizen-roadmap (PDCA) 3.2.2 Lean Six Sigma roadmap (DMAIC) 3.2.3 Problem solving roadmap (8D) 3.2.4 Scrum 4 CIMM LEVEL I – CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 4.1.1 Georganiseerde werkomgeving 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 4.2.1 Standaarden en protocollen 4.2.2 Training Within Industry (TWI) 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 4.3.1 Kwaliteitsmanagementsysteem   5 CIMM LEVEL II – CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 5.1.1 Visuele werkomgeving 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 5.2.1 Prestatiedialoog en stand-up meetings 5.2.2 Kaizen-events en problem solving 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 5.3.1 Brainstormtechnieken 5.3.2 Visualisatie van data 6 CIMM LEVEL III – CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN DEFINE 6.1 PROCESS MAPPING 6.1.1 High level procesbeschrijving en SIPOC 6.1.2 Stroomdiagram MEASURE 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 6.2.1 Prestatiemaatstaven (Tijd) 6.2.2 Prestatiemaatstaven (Kwaliteit) 6.3 BASIS STATISTIEK 6.3.1 Data typen en meetschalen 6.3.2 Technieken voor verzamelen van data 6.3.3 Beschrijvende statistiek ANALYZE 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE 6.4.1 Waardetoevoegend versus Niet-waardetoevoegend 6.4.2 Value Stream Mapping (Current State) IMPROVE 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 6.5.1 Verspillingen identificeren en elimineren 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 6.6.1 Flow 6.6.2 Gebalanceerde werkbelasting 6.6.3 Managen van resources 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 6.7.1 Pull 6.7.2 Nivelleren van volume en type 6.7.3 Omsteltijdreductie (SMED) 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 6.8.1 Value Stream Mapping (Future State) CONTROL 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 6.9.1 First Time Right (FTR) 6.9.2 Proces-FMEA (PFMEA) 6.9.3 Control plan 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 6.10.1 TPM principes 6.10.2 Overall Equipment Effectiveness (OEE)   BIJLAGE A – THEORIE-EXAMEN BIJLAGE B – PRAKTIJKEXAMEN BIJLAGE C – REFERENTIES BIJLAGE D – AFKORTINGEN INDEX

Auteur | H.C. Theisens
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789492240286
Boekomslag voor ISBN: 9789492240316
Boekomslag voor ISBN: 9789492240095
Boekomslag voor ISBN: 9789492240255
Boekomslag voor ISBN: 9781466554689
Boekomslag voor ISBN: 9789492240118


Boekn ©