Werkboek Kunstgeschiedenis - renaissance en barok
De kunst van de barok en renaissance is misschien wel de mooiste kunst die ooit gemaakt is! Waarom? Dat ontdekt de leerling in dit werkboek.
Bijna alle opdrachten bestaan uit open vragen, waarbij de leerling gevraagd wordt te analyseren, filosoferen, evalueren, toe te passen en te creëren. Voor thuisgebruik of voor op school. Ontwikkeld voor de hoogbegaafde en slimme kinderen.
Leerdoelen
Met deze lesmethode ontwikkelen kinderen uit groep 7 en 8 een eigen kijk- en denkstrategie ten opzichte van kunst.
Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs.
Hoofdstuk 1: Kunst? Geschiedenis?
Hoofdstuk 2: Vroege renaissance
Hoofdstuk 3: Hoogrenaissance
Hoofdstuk 4: Maniërisme
Hoofdstuk 5: Barok: Schilderkunst
Hoofdstuk 6: Barok: Nederlanden
Hoofdstuk 7: Barok: Architectuur
Hoofdstuk 8: De Grote Kunstgeschiedenisquiz
Dit werkboek is ontwikkeld om kinderen extra uitdaging in de vorm van verrijkingswerk te bieden. Als zelfstandig werk, thuis, of in de plusklas in te zetten. Biedt een hoog niveau aan de kinderen. De opzet is dusdanig dat de hoofdstukken zelfstandig te maken zijn.
Bijna alle opdrachten bestaan uit open vragen, waarbij de leerling gevraagd wordt te analyseren, filosoferen, evalueren, toe te passen en te creëren. Voor thuisgebruik of voor op school. Ontwikkeld voor de hoogbegaafde en slimme kinderen.
Leerdoelen
Met deze lesmethode ontwikkelen kinderen uit groep 7 en 8 een eigen kijk- en denkstrategie ten opzichte van kunst.
Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs.
Hoofdstuk 1: Kunst? Geschiedenis?
Hoofdstuk 2: Vroege renaissance
Hoofdstuk 3: Hoogrenaissance
Hoofdstuk 4: Maniërisme
Hoofdstuk 5: Barok: Schilderkunst
Hoofdstuk 6: Barok: Nederlanden
Hoofdstuk 7: Barok: Architectuur
Hoofdstuk 8: De Grote Kunstgeschiedenisquiz
Dit werkboek is ontwikkeld om kinderen extra uitdaging in de vorm van verrijkingswerk te bieden. Als zelfstandig werk, thuis, of in de plusklas in te zetten. Biedt een hoog niveau aan de kinderen. De opzet is dusdanig dat de hoofdstukken zelfstandig te maken zijn.
Auteur | | Emmi M Visser |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |