Handboek nieuwe media

Handboek nieuwe media

Bing, Chrome, Dropbox, Facebook, FeedBurner, Foursquare, Google+, HootSuite, iPad, MiFi, Opera, Prezi, RSS, Skype, Tumblr, Twitter, Ustream, WordPress, XML... Door de grote hoeveelheid digitale bomen loop je de kans het zicht op het complete communicatiebos te verliezen.

Voor mensen die beroepshalve met communicatie en informatie te maken hebben, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de meest actuele en relevante ontwikkelingen op dat terrein. Het gaat hierbij niet alleen over social media of web 2.0 - ook het zoeken, beheren en publiceren van informatie is voor professionals ingrijpend veranderd. Wie de mogelijkheden van nieuwe media kent en gebruikt, haalt het beste uit zijn organisatie, bereikt zijn doelgroepen en blijft zijn concurrenten voor.

Het Handboek Nieuwe Media gaat in 12 hoofdstukken in op de eigenschappen en mogelijke toepassingen van Twitter, communities, blogs, tablets, browsers, foto, video, audio, user-generated content, Google, RSS en databases.

Tom Bakker is onderzoeker en docent bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Hij studeerde communicatiewetenschap en journalistiek. Hij doet onderzoek naar sociale media, journalistiek en politiek. Hij werkte als journalist bij verschillende media.

Piet Bakker is Lector aan de Hogeschool Utrecht en universitair hoofddocent aan de Universiteit van Amsterdam. Hij was journalist bij kranten, tijdschriften en omroepen. Hij is mede-auteur van de Communicatiekaart van Nederland en doet onderzoek naar journalistiek, nieuwe media, dagbladen en media-innovatie.


Auteur | Tom Bakker
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9781138914407
Boekomslag voor ISBN: 9780415558426
Boekomslag voor ISBN: 9789012580403
Boekomslag voor ISBN: 9789463443500
Boekomslag voor ISBN: 9789045354873
Boekomslag voor ISBN: 9789083280424


Boekn ©