Opdrachtposter Mijn droomauto
Op deze poster gaat de leerling stapsgewijs een droomauto ontwerpen, van A tot Z. Een leerzame en creatieve poster. Speciaal ontwikkeld voor alle (hoogbegaafde) kinderen van groep 5 – 8.
Stel je eens voor dat je helemaal zelf een auto zou mogen ontwerpen. Op deze poster gaat de leerling stapsgewijs een droomauto ontwerpen, van A tot Z: het uiterlijk, rijgedrag, de veiligheid, duurzaamheid, gewoon leuk en het totaalplaatje. Hoe zou de auto eruit moeten zien? Hoe hard moet hij kunnen en op wat voor brandstof moet hij rijden? Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat het veilig en leuk is om erin te rijden? etc. Deze educatieve poster bestaat uit inzicht-, kennis-, opzoek- en open ontwerpvragen. Deze mix van vragen vraagt verschillende vaardigheden van de leerling en zet in op hoog niveau. Open ontwerpopdrachten zetten met name (hoog)begaafde kinderen aan tot creatief denken. De poster wordt uiteindelijk als geheel gepresenteerd. Uitwerkopdrachten worden afgewisseld met tekenopdrachten. 19 uitgebreide opdrachten, voldoende voor 4 verrijkingsweken.
Stel je eens voor dat je helemaal zelf een auto zou mogen ontwerpen. Op deze poster gaat de leerling stapsgewijs een droomauto ontwerpen, van A tot Z: het uiterlijk, rijgedrag, de veiligheid, duurzaamheid, gewoon leuk en het totaalplaatje. Hoe zou de auto eruit moeten zien? Hoe hard moet hij kunnen en op wat voor brandstof moet hij rijden? Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat het veilig en leuk is om erin te rijden? etc. Deze educatieve poster bestaat uit inzicht-, kennis-, opzoek- en open ontwerpvragen. Deze mix van vragen vraagt verschillende vaardigheden van de leerling en zet in op hoog niveau. Open ontwerpopdrachten zetten met name (hoog)begaafde kinderen aan tot creatief denken. De poster wordt uiteindelijk als geheel gepresenteerd. Uitwerkopdrachten worden afgewisseld met tekenopdrachten. 19 uitgebreide opdrachten, voldoende voor 4 verrijkingsweken.
Auteur | | Sandra van Bijsterveld |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |