De Winst van Purpose

De Winst van Purpose

Hoe maatschappelijk bewust zijn Nederlandse ondernemingen? Twee op de drie ondernemingen bestaan alleen op basis van economische motieven. In een tijdperk waarbij de negatieve impact van ondernemingen op de maatschappij onder een vergrootglas ligt, is het essentieel dat ondernemingen aantonen dat zij niet het probleem vormen, maar juist een belangrijk deel uitmaken van de oplossing om de wereld een stukje beter te maken. Ondernemingen met een purpose kiezen een maatschappelijk doel als fundament van de onderneming en stellen een winstgevend businessmodel daaraan ten dienste. Dit boek vertelt u hoe ondernemingen een purpose ontwikkelen, waarom ze dit doen en wat het hen oplevert. Het laat zien hoe ondernemingen hun nieuwe rol in de maatschappij proberen in te vullen zonder de economische belangen uit het oog te verliezen. ’De winst van purpose’ geeft een concreet stappenplan dat bestuurders, managers en medewerkers handvatten biedt om een eigen purpose in hun onderneming vorm te geven. Wilt u weten waar uw organisatie staat, doe dan de gratis Purpose Scan (www.dewinstvanpurpose.nl).

Auteur | Henk W. Volberda
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789490463953
Boekomslag voor ISBN: 9789043039178
Boekomslag voor ISBN: 9789024450732
Boekomslag voor ISBN: 9789085601326
Boekomslag voor ISBN: 9789056377144
Boekomslag voor ISBN: 9789464685329


Boekn ©