Digitale Transformatie, een praktische aanpak
Bedrijven die willen inspelen op de huidige digitale wereld ontkomen niet meer aan de digitale transformatie. Ging ‘gewone’ digitalisering nog over het vervangen van analoge en handmatige processen door digitale processen, digitale transformatie gaat een flinke stap verder. Het gaat om datagericht ondernemen en daarmee raakt het bedrijven in de kern van hun bestaan. Je moet namelijk als organisatie niet alleen beter en sneller doen wat je al deed, maar ook wendbaar zijn en met informatie en data succesvol kunnen inspelen op de markt en de klantbehoefte.
CFO’s en ICT-managers konden het jarenlang wel redden met hun ICT-oplossingen. Wanneer er nieuwe businessmodellen nodig zijn, voldoet technologie alleen echter niet meer. Dan is er een fundamentele verandering nodig, een transformatie. Dat weten commerciële partijen ook. Als groot MKB-bedrijf word je platgebeld door partijen in de markt die je vertellen dat je aan digitale transformatie moet doen. Maar wát je dan precies moet doen, dat vertellen ze er niet bij.
Digitale transformatie gaat zonder meer gepaard met innovatie en creativiteit. Het kan zelfs leiden tot nieuwe verdienmodellen. De weg ernaartoe kan echter hobbelig en vol onverwachte uitdagingen zijn. Met de verandering breng je tenslotte het krachtenveld van een onderneming in beweging en dat heeft invloed op de gehele organisatie. Alle reden om digitale transformatie eens nader te bestuderen en de kansen en uitdagingen ervan te ontdekken.
Actie! Tot 18 april is het boek voor €22,25 (incl. verzendkosten) te koop in plaats van €32,25Auteur | | Peter van der Veer en Paul den Boer |
Taal | | Nederlands |
Type | | Softcover |
Categorie | | Managementboeken |