Accountants, met uitsterven bedreigd of superhelden van de toekomst?

Accountants, met uitsterven bedreigd of superhelden van de toekomst?

Rudi Cleymans kent de accountancy-sector door en door. Hij startte samen met zakenpartner Ortwin Van Leuven het bedrijf Syneton op in 2001 en maakte er een succes-story van: marktleider in België en Luxemburg in kantoormanagementsoftware voor accountantskantoren. In 2021 verkocht hij zijn firma aan Visma.

Vanuit zijn dagelijkse bekommernis om het leven en het aanzien van de accountants te verbeteren, wist hij dat digitalisering en technologie onmisbaar waren en zijn. Zeker in tijden van verplicht thuiswerk en vergaderingen op afstand zijn we allemaal nog eens extra met de neus op de feiten gedrukt.
Door de toenemende automatisering verschuift ook de rol van de accountant steeds sneller van ‘expert in cijfers’ naar die van strategisch adviseur die zijn of haar klanten raad geeft op het gebied van fiscale en bedrijfseconomische vraagstukken. Vaardigheden als vlot communiceren, presenteren en adviseren zijn in die rol van trusted advisor
heel belangrijk.

In dit boek wil de auteur het wat vastgeroeste imago van ‘de saaie boekhouder’ omvormen naar een onmisbare copiloot van de moderne ondernemer die op elk moment op de hoogte wil zijn van de stand van zaken in zijn bedrijf.

In het eerste hoofdstuk wijst hij op de noodzaak om proactief in te spelen op de steeds sneller veranderende context. In het tweede reikt hij zeven pistes aan die kunnen helpen om in te zetten op innovatie en meerwaardecreatie. In het derde wijst hij er tot slot op dat die inzet op innovatie wel degelijk nieuwe wegen opent opdat de accountant de
superheld van morgen zou kunnen worden.

Dit boek is bedoeld voor accountants die op zoek zijn naar tips & tricks om hun huidige werkwijze een innovatieve boost te geven. Ook ondernemers die denken dat de communicatie en samenwerking met hun accountant wat nieuwe inspiratie kan gebruiken, zullen hier zeker hun gading vinden.

Auteur | Rudi Cleymans
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789075043280
Boekomslag voor ISBN: 9789464438741
Boekomslag voor ISBN: 1230005924059
Boekomslag voor ISBN: 9789461264619
Boekomslag voor ISBN: 9789079872145
Boekomslag voor ISBN: 9789089654090


Boekn ©