Bij wijze van spreken
Krachtig en overtuigend mondeling offline én online communiceren kan je echt leren!
Wie mondeling communiceert, heeft slechts één doel: de toehoorder begrijpt de boodschap zoals die bedoeld is. Te vaak zijn er stoorzenders die voor communicatiestoringen zorgen. De elementen die duidelijke communicatie verhinderen, worden in eerste instantie benoemd en vervangen door facetten die leiden tot uitmuntende mondelinge communicatie.
Het tweede deel belicht zes mondelinge vaardigheden die nodig zijn voor elke professionele situatie aan de hand van VIKTOR, het nog steeds algemeen geldende communicatieschema – in een fris jasje gestoken: Hoe spreek ik een woord uit zoals het hoort? Hoe schrijf ik een woord juist? Hoe gebruik ik mijn stem goed? Welke lichaamstekenen hanteer ik om mijn boodschap correct over te brengen? Welk beeld zal mijn boodschap het meest ondersteunen? Hoe argumenteer ik overtuigend?
Het derde deel gaat grondig in op zes professionele situaties: presenteren, postersessie geven, pitchen, telefoneren, vergaderen, solliciteren.
Het vierde deel beschrijft hoe iedereen ook online correct en doeltreffend kan communiceren. Te vaak focust de spreker (m/v/x) zich namelijk enkel op de inhoud, met vele nefaste gevolgen.
Wie mondeling communiceert, heeft slechts één doel: de toehoorder begrijpt de boodschap zoals die bedoeld is. Te vaak zijn er stoorzenders die voor communicatiestoringen zorgen. De elementen die duidelijke communicatie verhinderen, worden in eerste instantie benoemd en vervangen door facetten die leiden tot uitmuntende mondelinge communicatie.
Het tweede deel belicht zes mondelinge vaardigheden die nodig zijn voor elke professionele situatie aan de hand van VIKTOR, het nog steeds algemeen geldende communicatieschema – in een fris jasje gestoken: Hoe spreek ik een woord uit zoals het hoort? Hoe schrijf ik een woord juist? Hoe gebruik ik mijn stem goed? Welke lichaamstekenen hanteer ik om mijn boodschap correct over te brengen? Welk beeld zal mijn boodschap het meest ondersteunen? Hoe argumenteer ik overtuigend?
Het derde deel gaat grondig in op zes professionele situaties: presenteren, postersessie geven, pitchen, telefoneren, vergaderen, solliciteren.
Het vierde deel beschrijft hoe iedereen ook online correct en doeltreffend kan communiceren. Te vaak focust de spreker (m/v/x) zich namelijk enkel op de inhoud, met vele nefaste gevolgen.
Auteur | | Leen Pollefliet |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |