Organiseren van communities
Sinds 2006 investeren Nederlandse organisaties in online communityplatformen, een plek voor klanten, medewerkers en belanghebbenden om met elkaar en de organisatie in contact te komen en te blijven.
De opkomst van online (social) media en communityplatformen brengt nieuw gedrag met zich mee. Van organisaties vergt dit een nieuwe visie op communicatie en een grotere flexibiliteit en creativiteit. Kennis over dit vakgebied is schaars. Alhoewel de meest succesvolle communities vaak zijn opgestart door vrijwilligers, bieden ze juist voor organisaties een interessante kans om digitaal te transformeren.
Voor de totstandkoming van dit boek hebben de auteurs tientallen organisaties zoals KPN, RTL, Rijkswaterstaat en meerdere gemeentes en ministeries geïnterviewd om de theorie zo goed mogelijk te kunnen vertalen naar de praktijk. Het boek neemt de lezer in twaalf hoofdstukken mee in het hoe en waarom van communities waarin theoretische modellen, quotes, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen.
Peter Staal helpt organisaties bij het implementeren van online communities en community management. Zijn hart gaat sneller kloppen van organisaties die efficiënter samen willen werken en beter kennis willen delen door gebruik van online communities.
Na haar studie psychologie, startte Kirsten Wagenaar in 2008 als een van de eerste communitymanagers van Nederland. Na enkele jaren als zelfstandig ondernemer diverse organisatie zoals Consumentenbond, PGGM, Eneco en diverse gemeentes te hebben ondersteund bij het positioneren, ontwikkelen en beheren van (online) communities, richtte zij begin 2017, samen met Peter Staal, het community consultancy bureau Bind op. Kirsten geeft sinds 2012 regelmatig trainingen, inspiratiesessies en lezingen. Ook vlogt zij over communitymanagement.
In de media
Een community is een online platform waar klanten, medewerkers of geïnteresseerden met elkaar en met de eigenaar in contact zijn en informatie kunnen delen. De mogelijkheden zijn zeer divers. Dit kan een marketing-instrument zijn. Ook kan een community een instrument zijn voor organisatieverbetering of juist voor productdevelopment. Dit boek werkt zeven doelen van communities uit. Het behandelt de zaken die relevant zijn zoals hoe te starten, het ambassadeur-programma om de start te faciliteren, de rol van de community manager, de platformkeuze, de content en de moderatie. De auteurs hebben ruim tien jaar ervaring met communities en zijn in 2017 community-adviesbureau Bind gestart. Een boek gericht op organisaties en bedrijven die vanuit hun eigen doelen of wensen met een community willen beginnen of die hun community een boost willen geven. Het boek is voorzien van eindnoten.
– K.W. Sijtsma voor NBD Biblion
Het boek is enig in zijn soort en geeft veel inzichten en handvatten. Daarmee is het een onmisbaar handboek voor het organiseren van community’s.
– IP, vakblad voor informatieprofessionals
De opkomst van online (social) media en communityplatformen brengt nieuw gedrag met zich mee. Van organisaties vergt dit een nieuwe visie op communicatie en een grotere flexibiliteit en creativiteit. Kennis over dit vakgebied is schaars. Alhoewel de meest succesvolle communities vaak zijn opgestart door vrijwilligers, bieden ze juist voor organisaties een interessante kans om digitaal te transformeren.
Voor de totstandkoming van dit boek hebben de auteurs tientallen organisaties zoals KPN, RTL, Rijkswaterstaat en meerdere gemeentes en ministeries geïnterviewd om de theorie zo goed mogelijk te kunnen vertalen naar de praktijk. Het boek neemt de lezer in twaalf hoofdstukken mee in het hoe en waarom van communities waarin theoretische modellen, quotes, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen.
Peter Staal helpt organisaties bij het implementeren van online communities en community management. Zijn hart gaat sneller kloppen van organisaties die efficiënter samen willen werken en beter kennis willen delen door gebruik van online communities.
Na haar studie psychologie, startte Kirsten Wagenaar in 2008 als een van de eerste communitymanagers van Nederland. Na enkele jaren als zelfstandig ondernemer diverse organisatie zoals Consumentenbond, PGGM, Eneco en diverse gemeentes te hebben ondersteund bij het positioneren, ontwikkelen en beheren van (online) communities, richtte zij begin 2017, samen met Peter Staal, het community consultancy bureau Bind op. Kirsten geeft sinds 2012 regelmatig trainingen, inspiratiesessies en lezingen. Ook vlogt zij over communitymanagement.
In de media
Een community is een online platform waar klanten, medewerkers of geïnteresseerden met elkaar en met de eigenaar in contact zijn en informatie kunnen delen. De mogelijkheden zijn zeer divers. Dit kan een marketing-instrument zijn. Ook kan een community een instrument zijn voor organisatieverbetering of juist voor productdevelopment. Dit boek werkt zeven doelen van communities uit. Het behandelt de zaken die relevant zijn zoals hoe te starten, het ambassadeur-programma om de start te faciliteren, de rol van de community manager, de platformkeuze, de content en de moderatie. De auteurs hebben ruim tien jaar ervaring met communities en zijn in 2017 community-adviesbureau Bind gestart. Een boek gericht op organisaties en bedrijven die vanuit hun eigen doelen of wensen met een community willen beginnen of die hun community een boost willen geven. Het boek is voorzien van eindnoten.
– K.W. Sijtsma voor NBD Biblion
Het boek is enig in zijn soort en geeft veel inzichten en handvatten. Daarmee is het een onmisbaar handboek voor het organiseren van community’s.
– IP, vakblad voor informatieprofessionals
Een boek met veel praktische tips.
– Accountant
Auteur | | Peter Staal |
Taal | | Nederlands |
Type | | Ebook |
Categorie | | Managementboeken |