Handboek dyslexieonderzoek
In Handboek dyslexieonderzoek geven de auteurs, Vlaamse en Nederlandse onderzoekers die allen zelf een vooraanstaande plaats innemen in het internationale onderzoek, het wetenschappelijk onderzoek op het gebied van dyslexie op heel bevattelijke wijze weer.
De auteurs gaan in op de diagnose, erfelijkheid, hersenonderzoek, cognitieve oorzaken, preventie en de behandeling van dyslexie. Het boek is daardoor uitstekend geschikt als handboek in zowel bachelor- als masteropleidingen, maar het is ook bijzonder informatief voor al wie professioneel betrokken is bij dyslexie. In bijna alle hoofdstukken wordt de relatie tussen theorie en praktijk ter harte genomen. Het boek vergt geen speciale voorkennis en biedt de nodige verdieping in de materie.
OVER DE AUTEUR
PROFESSOR DR. WIM VAN DEN BROECK is verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel (vakgroep Klinische en Levenslooppsychologie). Hij doceert o.m. de vakken 'Leerstoornissen', 'Ontwikkelingspsychologie' en 'Schoolpsychologie'. Hij is al 20 jaren actief als onderzoeker op het gebied van dyslexie, en is ook zeer betrokken bij de praktijk van de leerzorg en het onderwijs in het algemeen.
"Het is mooi wanneer je blij wordt van een boek, zeker wanneer het niet die pretentie heeft en het puur de kwaliteit is die de vreugde oproept."
Prof. Dr. Wied Ruijssenaars (Rijksuniversiteit Groningen)
"Raadsels omtrent dyslexie worden op treffende wijze ontrafeld in dienst van de praktijk."
Prof. Dr. Ludo Verhoeven (Radboud Universiteit Nijmegen)
"Zoals we van de redacteur gewend zijn, kiest hij met dit boek voor diepte. Het boek geeft een prachtige update van recente wetenschappelijke theoretische en empirische inzichten in dyslexie en ernstige leesproblemen."
Prof. Dr. Kees van den Bos (Rijksuniversiteit Groningen)
"Dit boek is een aanrader voor iedereen die benieuwd is naar de wetenswaardigheden die het onderzoek naar dyslexie te bieden heeft"
Prof. Dr. Aryan van der Leij (Universiteit van Amsterdam)
De auteurs gaan in op de diagnose, erfelijkheid, hersenonderzoek, cognitieve oorzaken, preventie en de behandeling van dyslexie. Het boek is daardoor uitstekend geschikt als handboek in zowel bachelor- als masteropleidingen, maar het is ook bijzonder informatief voor al wie professioneel betrokken is bij dyslexie. In bijna alle hoofdstukken wordt de relatie tussen theorie en praktijk ter harte genomen. Het boek vergt geen speciale voorkennis en biedt de nodige verdieping in de materie.
OVER DE AUTEUR
PROFESSOR DR. WIM VAN DEN BROECK is verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel (vakgroep Klinische en Levenslooppsychologie). Hij doceert o.m. de vakken 'Leerstoornissen', 'Ontwikkelingspsychologie' en 'Schoolpsychologie'. Hij is al 20 jaren actief als onderzoeker op het gebied van dyslexie, en is ook zeer betrokken bij de praktijk van de leerzorg en het onderwijs in het algemeen.
"Het is mooi wanneer je blij wordt van een boek, zeker wanneer het niet die pretentie heeft en het puur de kwaliteit is die de vreugde oproept."
Prof. Dr. Wied Ruijssenaars (Rijksuniversiteit Groningen)
"Raadsels omtrent dyslexie worden op treffende wijze ontrafeld in dienst van de praktijk."
Prof. Dr. Ludo Verhoeven (Radboud Universiteit Nijmegen)
"Zoals we van de redacteur gewend zijn, kiest hij met dit boek voor diepte. Het boek geeft een prachtige update van recente wetenschappelijke theoretische en empirische inzichten in dyslexie en ernstige leesproblemen."
Prof. Dr. Kees van den Bos (Rijksuniversiteit Groningen)
"Dit boek is een aanrader voor iedereen die benieuwd is naar de wetenswaardigheden die het onderzoek naar dyslexie te bieden heeft"
Prof. Dr. Aryan van der Leij (Universiteit van Amsterdam)
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geneeskunde & Verpleging |