Breaking bad habits
Heb je je ooit afgevraagd waarom de meeste kranten zo groot zijn? Waarom managementconsultants zulke lange dagen draaien? Of waarom hotels zo nodig een incheckbalie willen hebben? Vraag het aan wie dan ook in deze branches en het antwoord luidt steevast: 'Zo hebben we het hier nou eenmaal altijd gedaan.' Best practices mogen dan wijdverspreid zijn, dat betekent nog niet dat ze ook effectief zijn. In veel gevallen is het tegendeel waar: best practices kunnen achterhaald zijn, of schadelijk, en innovatie dwarsbomen. Dan worden het 'slechte praktijken' − en die zijn maar al te gebruikelijk in organisaties. Managers en executives hebben vaak een blinde vlek voor hun funeste effect. Omdat zulke praktijken in het verleden wél goed werkten of met succes zijn geïmplementeerd bij andere bedrijven, worden er zelden vragen gesteld over het doel en de effectiviteit ervan. Het gevolg is dat ze zich verspreiden en standhouden. Strateeg Freek Vermeulen, iemand met een scherp oog voor het absurde, biedt in Breaking Bad Habits hulpmiddelen aan om slechte praktijken op het spoor te komen en je organisatie ervan te vrijwaren. Maar hij laat bovenal overtuigend zien hoe het elimineren van populaire maar versleten ideeën, processen en strategieën nieuwe kansen creëert voor innovatie en groei. Breaking Bad Habits - boordevol inspirerende verhalen over eigenzinnige organisaties in allerlei bedrijfstakken, waaronder IVF-klinieken, hotels, krantenbedrijven en een beroemd theater in Londen − zet je aan het denken over langgekoesterde standaarden in je branche. Freek Vermeulen moedigt je aan om je business nieuwe energie te geven door los te breken uit de status quo.
Auteur | | Freek Vermeulen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |