Management control

Management control

Stel: je wilt innoveren. Vanzelfsprekend wil je dan ook dat de basis van je organisatie op orde blijft. Welke management controls kun je dan kiezen en wat zijn de gevolgen daarvan? Dit boek probeert deze vragen te beantwoorden door een nieuw management control model te introduceren. Het nieuwe management control model verbindt klassieke methoden en technieken met moderne vormen van beheersing van het gedrag van mensen in de organisatie: past, present én future control. Het boek is toegankelijk geschreven. De geïnteresseerde lezer kan zijn kennis verdiepen door ook de wetenschappelijke onderbouwing te bestuderen. Het gepresenteerde model vindt toepassing in een aantal tijdloze en relevante thema's, zoals managementinformatie, risicomanagement, leiderschap, strategische gedragsverandering, soft controls en financiële transformatie. Met aandacht voor de praktijk: de hoofdstukken zijn los van elkaar te lezen, bevatten veel praktijkvoorbeelden en zijn geschreven door experts die allen hun kennis dagelijks toepassen en toetsen in de praktijk. Diezelfde praktijk is in casuïstiek beschreven.

Auteur | Maurice Franssen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789013021332
Boekomslag voor ISBN: 9789001033620
Boekomslag voor ISBN: 9789001817824
Boekomslag voor ISBN: 9789001575687
Boekomslag voor ISBN: 9789001738822
Boekomslag voor ISBN: 9781292110554


Boekn ©