Transmedia storytelling

Transmedia storytelling

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;
het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;
de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;
de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.
Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

Doelgroep
Dit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die aan de slag willen met nieuwe communicatiemogelijkheden.

Auteur | René Boonstra
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789024435395
Boekomslag voor ISBN: 9789023256885
Boekomslag voor ISBN: 9789047009160
Boekomslag voor ISBN: 9789001575601
Boekomslag voor ISBN: 9789047300793
Boekomslag voor ISBN: 9789047015529


Boekn ©