Een leraar van klasse
Een inspiratiebron voor leraren
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn.
Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk.
De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Deze vierde druk is geheel herzien en geactualiseerd. Het boek is bestemd voor beginnende en ervaren leraren, schoolleiders en begeleiders van leraren. Het verbindt theorie en praktijk en laat zien hoe boeiend het leraarsberoep kan zijn. Ook is het zeer geschikt als handboek in de lerarenopleiding.
Prof. dr. Fred Korthagen is emeritus-hoogleraar onderwijskunde en trainer, gespecialiseerd in de professionele ontwikkeling van leraren. Hij was leraar en lerarenopleider en heeft een brede expertise in onderwijsonderzoek. Hij ontving internationale prijzen voor zijn wetenschappelijke werk.
Drs. Bram Lagerwerf was lang werkzaam als leraar en als lerarenopleider en later als coach en supervisor van docenten in alle sectoren van het onderwijs. Hij heeft zich steeds gericht op het verbinden van theorie en praktijk. Bram Lagerwerf overleed in 2011.
Afzonderlijk en samen publiceerden zij vele artikelen en boeken, waaronder het boek Leren van binnenuit.
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn.
Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk.
De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Deze vierde druk is geheel herzien en geactualiseerd. Het boek is bestemd voor beginnende en ervaren leraren, schoolleiders en begeleiders van leraren. Het verbindt theorie en praktijk en laat zien hoe boeiend het leraarsberoep kan zijn. Ook is het zeer geschikt als handboek in de lerarenopleiding.
Prof. dr. Fred Korthagen is emeritus-hoogleraar onderwijskunde en trainer, gespecialiseerd in de professionele ontwikkeling van leraren. Hij was leraar en lerarenopleider en heeft een brede expertise in onderwijsonderzoek. Hij ontving internationale prijzen voor zijn wetenschappelijke werk.
Drs. Bram Lagerwerf was lang werkzaam als leraar en als lerarenopleider en later als coach en supervisor van docenten in alle sectoren van het onderwijs. Hij heeft zich steeds gericht op het verbinden van theorie en praktijk. Bram Lagerwerf overleed in 2011.
Afzonderlijk en samen publiceerden zij vele artikelen en boeken, waaronder het boek Leren van binnenuit.
Auteur | | Fred Korthagen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |