Scholen op weg naar integrale kinderdagcentra

Scholen op weg naar integrale kinderdagcentra

Al enkele decennia is er een sociaaleconomisch veranderingsproces gaande dat ook grote gevolgen heeft voor opvoeding en onderwijs. Steeds meer mensen moeten elders werken om zelfstandig te kunnen leven. De externe arbeidsparticipatie van vrouwen neemt toe. Kortom: er ontwikkelt zich een enorme stijging van arbeidsuren buiten het gezin. Deze sociaal-economische ontwikkeling leidt tot veranderingen in het gezinsleven die weer leiden tot bepaalde combinaties van onderwijs en kinderopvang. Deze ontwikkeling wordt door de één als inspirerend en innovatief ervaren en door de ander als ondermijning van rechten en plichten van het gezin en van de taak en kwaliteit van de school. In dit boek worden deze ervaringen gethematiseerd zodat een zinvolle discussie mogelijk is en het best mogelijke beleid gerealiseerd kan worden. De positie van de school verandert en het is dus zaak om helder te hebben wat we kunnen verstaan onder pedagogische en onderwijskundige kwaliteit van een nieuwe onderwijsopvangorganisatie die hier IKC (Integraal KinderdagCentrum) genoemd wordt.

Auteur | nvt
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder



Boekn ©