Naar een groeigerichte leermentaliteit
Veel scholen zoeken naar manieren om de motivatie van hun leerlingen te vergroten.
Overal zie je aandacht voor het stimuleren van zelfregulatie, eigenaarschap,
samenwerken, uitdagen of activerende werkvormen. Kortom, meer aandacht voor
het proces van leren. Maar hoe doe je dat? Hoe stimuleer je de groeigerichte
leermentaliteit: de krachtige denkwijze die de basis vormt voor willen leren en
kunnen doorzetten?
Dit boek biedt je als docent, mentor, teamleider en bestuurder kennis en inzicht in leergedrag. Het laat zien hoe je de groeigerichte leermentaliteit van leerlingen en docenten kunt vergroten in je dagelijkse lespraktijk. Het laat je nadenken over de overtuigingen die je hebt over jezelf en de ander. Daarmee is dit boek niet alleen relevant voor de ontwikkeling van je leerlingen, maar voor iedereen die betrokken is bij schoolontwikkeling.
“Het boek biedt goede theorie, mooie voorbeelden en dito oefeningen. Het praktisch nut is groot voor iedereen die met een andere bril naar de ontwikkeling en het leren van de leerlingen (en zichzelf!) wil kijken.”
Peter Koopman, lid centrale directie Pius X-College en Canisius scholengemeenschap
“Ik vind het heel laagdrempelig geschreven. Het is bijna spreektaal, waardoor het lekker wegleest. Het benadrukken van de teamverantwoordelijkheid en cultuur binnen de school vind ik heel sterk. Dit zal de doelgroep echt herkennen.”
Marleen Rikkerink, teamleider Professionalisering, Academie Pedagogiek en
Onderwijs, Saxion
“Wat ik bijzonder sterk vind, is dat de theorie steeds concreet gemaakt wordt
door perfecte voorbeelden uit de praktijk. Dankzij alle leerling-, les- en schoolsituaties die in dit boek beschreven worden, heb ik veel meer handvatten gekregen om concrete veranderingen toe te passen. Heel fijn!”
Ernst van der Avoird, docent natuurkunde, Staring College
Auteur | | Sandra van Aalderen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |