Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden

Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden

Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen. Elk hoofdstuk bevat: een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren een beknopte bespreking van de methode en stappen een leeslijst voor verdere verdieping Dit handboek omarmt een variƫteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.

Auteur |
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789461171184
Boekomslag voor ISBN: 9789463799072
Boekomslag voor ISBN: 9781473902367
Boekomslag voor ISBN: 9789047015482
Boekomslag voor ISBN: 9781412920537
Boekomslag voor ISBN: 9781138613980


Boekn ©