Verhalen om niet te verdwalen

Verhalen om niet te verdwalen

We leven in een overgerationaliseerde zakelijke wereld. Koning spreadsheet, KPI' s en het geloof in een maakbare wereld domineren. Wij belichten in dit Bookazine daarom de andere kant van de medaille, die van het onbewuste en irrationele. In twaalf aansprekende verhalen vertellen we hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties.
De verhalen geven naar analogie van De reis van de held van Joseph Campbell inzicht in de reis, welke merkorganisaties maken in de huidige logaritmisch versnellende context. Een reis in de buitenwereld welke volgens Carl Jung onlosmakelijk verbonden is met de reis naar binnen, naar de ziel van de organisatie, naar de wereld van het onbewuste en de archetypen. Een verhalenbundel over groei en verdieping van merkorganisaties als levend organisme.
Een verademing tegenover de veelal verstikkende mechanische benaderingswijze.
Interviews met Arjan Erkel, Andi Lothian, Stephan van Slooten en Tjeu van den Berk.
Verhalen over Transities binnen retail: De Roma in Antwerpen, Rabobank en de coƶperatie, innovatie van citizenM, de vuurproef voor Volkswagen AG, Heineken & Design, de 9+ klantreis van Carglass, Jumbo's familiecultuur en marktprestaties en de bezieler van Het Oogziekenhuis.

Auteur | Jan Spackler
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780415303538
Boekomslag voor ISBN: 9789021135137
Boekomslag voor ISBN: 9781849048408
Boekomslag voor ISBN: 9789022537657
Boekomslag voor ISBN: 9789082033762
Boekomslag voor ISBN: 9789059653603


Boekn ©