Businessmodellen in de culturele sector

Businessmodellen in de culturele sector

HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?
HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?
HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?

Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werking, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meer differentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?

In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?

Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.


Auteur | Annick Schramme
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Religie, Spiritualiteit & Filosofie

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789401467131
Boekomslag voor ISBN: 9789046902103
Boekomslag voor ISBN: 9789023245087
Boekomslag voor ISBN: 9789013145878
Boekomslag voor ISBN: 9789020992960


Boekn ©