Cultuur is beleven

Cultuur is beleven

Een kritische blik op de beleveniseconomie 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creƫren voor hun publiek. Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek.


Auteur | Annick Schramme
Taal | Nederlands
Type | E-book
Categorie | Mens & Maatschappij

bruna logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9781538108956
Boekomslag voor ISBN: 9783037681701
Boekomslag voor ISBN: 9789057185861
Boekomslag voor ISBN: 9780892072996
Boekomslag voor ISBN: 9789462623064
Boekomslag voor ISBN: 9789053253632


Boekn ©