Radicaal openhartig
Vanaf het moment dat we leren praten wordt ons geleerd dat we beter onze mond kunnen houden als we niks aardigs te zeggen hebben. Misschien prima advies voor het dagelijks leven, maar - zoals Kim Scott heeft ervaren – rampzalig als managers het toepassen.
Scott verdiende haar strepen als manager bij Google en stapte toen over naar Apple, waar ze een opleiding ontwikkelde over optimaal management. Haar methode vindt de afgelopen jaren steeds meer weerklank en wordt geprezen en toegepast door internationaal gewaardeerde leiders.
Radicale openhartigheid vind je op het punt waar persoonlijke betrokkenheid en direct aanspreken elkaar raken. Het gaat over sturing geven met een mix van lof als kritiek, gericht op betere resultaten en prestaties van werknemers.
Uitmuntende leidinggevenden hebben een sterke relatie met hun medewerkers. Scott heeft drie simpele principes ontwikkeld om een betere relatie op te bouwen:
Scott verdiende haar strepen als manager bij Google en stapte toen over naar Apple, waar ze een opleiding ontwikkelde over optimaal management. Haar methode vindt de afgelopen jaren steeds meer weerklank en wordt geprezen en toegepast door internationaal gewaardeerde leiders.
Radicale openhartigheid vind je op het punt waar persoonlijke betrokkenheid en direct aanspreken elkaar raken. Het gaat over sturing geven met een mix van lof als kritiek, gericht op betere resultaten en prestaties van werknemers.
Uitmuntende leidinggevenden hebben een sterke relatie met hun medewerkers. Scott heeft drie simpele principes ontwikkeld om een betere relatie op te bouwen:
- Maak het persoonlijk
- Get (sh)it done
- Begrijp waarom het er toe doet
Auteur | | Kim Scott |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |