Game didactiek

Game didactiek

Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. Koops Gamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is. Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les? Dit boek is opgedeeld in twee delen. Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken? Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.

Auteur | Martijn C. Koops
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789090325163
Boekomslag voor ISBN: 9789492221322
Boekomslag voor ISBN: 9789033480805
Boekomslag voor ISBN: 9789024429622
Boekomslag voor ISBN: 9789493171428
Boekomslag voor ISBN: 9789493209251


Boekn ©