De bedrijven die ons land groot maakten
In de Vervlogen Tijden-reeks: Neerlands trots
Gedurende de twintigste eeuw waren er heel wat bedrijven en merken die een 'Oranjegevoel' gaven en een echt Nederlands stempel hadden. Merken als Philips, DAF, Fokker, Gazelle-fietsen, AKU, V&D, Hema, Bijenkorf, Caraco-ijs, Schuttersveldcorduroy, Jansen & Tilanus-ondergoed, en nog zo veel andere. De reclame van bijvoorbeeld Flipje uit Tiel en de slogans 'En betere waar én tien procent', 'Alle ogen zijn gericht op Kwatta' en 'De Gruyter's Snoepje van de week' staan in het geheugen gegrift van eenieder die deze tijd heeft meegemaakt. Dit boek geeft met circa 120 fraaie, fascinerende en nostalgische foto's een prachtig beeld van de glorie van Nederlandse producten en bedrijven. Een periode om nooit te vergeten.
Gedurende de twintigste eeuw waren er heel wat bedrijven en merken die een 'Oranjegevoel' gaven en een echt Nederlands stempel hadden. Merken als Philips, DAF, Fokker, Gazelle-fietsen, AKU, V&D, Hema, Bijenkorf, Caraco-ijs, Schuttersveldcorduroy, Jansen & Tilanus-ondergoed, en nog zo veel andere. De reclame van bijvoorbeeld Flipje uit Tiel en de slogans 'En betere waar én tien procent', 'Alle ogen zijn gericht op Kwatta' en 'De Gruyter's Snoepje van de week' staan in het geheugen gegrift van eenieder die deze tijd heeft meegemaakt. Dit boek geeft met circa 120 fraaie, fascinerende en nostalgische foto's een prachtig beeld van de glorie van Nederlandse producten en bedrijven. Een periode om nooit te vergeten.
Auteur | | Gerjan Heij |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Geschiedenis |