Wij is belangrijker dan why

Wij is belangrijker dan why

Met het vervoer van 1,25 miljoen reizigers per dag en een plaats in de top vijf van beste treinbedrijven ter wereld timmert de Nederlandse Spoorwegen stevig aan de weg. Toch bleef de reizigerstevredenheid jarenlang achter. En wat het management ook probeerde, verbetering bleef uit. NS had een prestatieplafond bereikt.

Prestaties duurzaam op een hoger niveau brengen, lijkt voor veel organisaties een onmogelijke opgave. De harde realiteit is dat de meeste verbeterprogramma's falen. Verandering volgt op verandering en de organisatie raakt uitgeput. In dit boek laten drie veranderaars zien hoe NS de afgelopen jaren het prestatieplafond wist te doorbreken met een compleet nieuwe manier van verbeteren. Een holistische aanpak waarin de medewerkers centraal staan. Want het draait niet om het waarom van de verandering, maar om de mensen die samen de verandering teweegbrengen.

- Een uniek inzicht in de succesvolle verbeteraanpak van Nederlands grootste vervoerder.

- Gebaseerd op een Lean-werkwijze en psychologische inzichten.

- Inspiratie voor directie, managers en teams om alle prestatieplafonds te doorbreken.

De auteurs waren direct betrokken bij de nieuwe manier van verbeteren bij NS, waardoor directie, managers en medewerkers het prestatieplafond doorbraken.

Trefwoorden: NS prestatiedoorbraak trein reizigerstevredenheid prestatieplafond duurzaamheid verbeteren organisatie medewerkers vervoer Lean Paul van Schaik Alfred Schmits Dennis Stout handleiding


Auteur | Paul van Schaik
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789089655769
Boekomslag voor ISBN: 9789462763685
Boekomslag voor ISBN: 9789089654434
Boekomslag voor ISBN: 9789049105785
Boekomslag voor ISBN: 9789462961715
Boekomslag voor ISBN: 9789089989048


Boekn ©