Wat is nu eigenlijk het probleem?

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Als consultant wilt u maar één ding: dat een klant het door u uitgebrachte advies met overtuiging overneemt. Maar veel adviezen worden niet of onvoldoende onderbouwd. En zonder een goede onderbouwing zien klanten niet in waarom een advies waardevol is en waarom ze het zouden moeten overnemen. Alleen goed onderbouwde adviezen hebben overtuigingskracht en daarmee kans van slagen. Maar hoe pakt u dat aan?



In dit boek vindt u een succesvolle adviesaanpak, gebaseerd op twee beproefde modellen: PROA en OPR. PROA staat voor Probleem, Risico, Oorzaak en Advies, en is bedoeld om een logische redenering van probleem naar advies te presenteren. OPR staat voor Oorzaak, Probleem en Risico, en heeft tot doel de juiste oorzaak voor de PROA te analyseren. Daarmee heeft u een krachtig middel in handen om klanten voor u te winnen.





* Een bewezen adviesaanpak aan de hand van twee logische en praktische modellen.

* Veel voorbeelden van slecht en goed onderbouwde adviezen.

* Bedoeld voor elke consultant die met beter onderbouwde adviezen meer succes wil behalen.





Over de auteur

Peter van Loevezijn werkt voor trainingsbureau Vergouwen Overduin, waar hij meer dan tien jaar consultants/professionals van klantorganisaties begeleidt bij hun schriftelijke en mondelinge adviezen met de PROA- en OPR-modellen.

Auteur | Peter van Loevezijn
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789089653505
Boekomslag voor ISBN: 9789056159429
Boekomslag voor ISBN: 9789022581124
Boekomslag voor ISBN: 9789001773625
Boekomslag voor ISBN: 9789401437981
Boekomslag voor ISBN: 9780471453802


Boekn ©