Stratego, the next level

Stratego, the next level

Wie carriere wil maken, zal vooral egomacht moeten laten zien. Dat betekent dat de persoon in kwestie het podium moet nemen, besluitvaardig moet zijn, resultaten zichtbaar moet kunnen maken en zichzelf weet te profileren. Wie dit alles doet, wordt gezien in organisaties. En de status die daarmee gepaard gaat, wordt gewaardeerd. Egomacht, ofwel macht door prestaties, is echter slechts een vorm van macht. Stratego?, the next level laat zien dat er vijf vormen van macht zijn die binnen organisaties kunnen worden toegepast. Naast macht door prestaties komen ook macht door hulpeloosheid, macht door bondgenootschap, macht door reflectie en macht door dienend leiderschap aan bod. En elke vorm van macht kent zijn eigen waarde, mits organisaties en medewerkers zich bewust zijn van de mogelijkheden en de wenselijkheid van deze machtsvormen. In de beststeller Stratego? voor vrouwen (2007) ging het om de ongeschreven regels van het spel die je moet kennen om carriere te maken, de regels van het spel zoals die op dit moment in organisaties gelden. Stratego?, the next level gaat over het zichtbaar maken van verschillende machtsvormen die in organisaties een rol spelen. De auteurs pleiten ervoor dat organisaties hun focus verbreden. Naast de kwaliteiten die horen bij egomacht, moeten organisaties ook andere kwaliteiten gaan waarderen: openstaan voor ideeen van anderen, het bieden van vertrouwen en het aangaan van verbindingen. Deze eigenschappen zijn onmisbaar als het gaat om het vormgeven van een cultuur van inclusiveness (het bewust inzetten van masculiene en feminiene kwaliteiten) en leiderschap dat aansluit bij het nieuwe werken. De auteurs putten uit wetenschappelijke literatuur en combineren deze kennis met hun eigen ervaringen uit de bedrijfspraktijk. Zij bieden zodoende een verfrissende kijk op macht en leiderschap. Monic Buhrs en Elisa de Groot zijn de oprichters van In Touch women resource management (www.intouchwrm.nl). Zij zijn de auteurs van de bestseller Stratego? voor vrouwen, genomineerd voor Managementboek van het jaar 2008, en co-auteurs van Strategisch onderhandelen voor vrouwen (2009).

Auteur | Elisa de Groot
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789463233828
Boekomslag voor ISBN: 9789020238969
Boekomslag voor ISBN: 9789020260618
Boekomslag voor ISBN: 9789020282122
Boekomslag voor ISBN: 9789001838720


Boekn ©