Meten is weten?
Effectiviteit staat hoog op de agenda in de jeugdzorg. Maar hoe staat het nu met de relatie tussen wetenschap, praktijk en beleid in deze sector? Bestaat er zoiets als een wetenschappelijke basis voor de actuele praktijk- en beleidsontwikkelingen? En wat verstaan we eigenlijk precies onder effectiviteit? Wat houdt het begrip evidence based in?
Meten is weten is een gevleugelde uitdrukking rond onderzoek naar effectiviteit. Maar zo eenvoudig is dat niet. Meten is immers gegevens verzamelen maar gegevens alleen leveren nog geen informatie op. Voor weten is dus meer nodig dat enkel meten. Het gaat om evaluatie en onderzoek. Hoe bouw je evaluatie en onderzoek structureel op in een jeugdzorgorganisatie?
Maarten Faas, bestuurder van een organisatie voor jeugdzorg (Leo Stichting Groep) en van huis uit orthopedagoog, gaat in dit boek op deze vragen in. Deze publicatie levert daarmee een belangrijke bijdrage aan het verder bouwen aan een wetenschappelijke en effectieve jeugdzorg.
Meten is weten is een gevleugelde uitdrukking rond onderzoek naar effectiviteit. Maar zo eenvoudig is dat niet. Meten is immers gegevens verzamelen maar gegevens alleen leveren nog geen informatie op. Voor weten is dus meer nodig dat enkel meten. Het gaat om evaluatie en onderzoek. Hoe bouw je evaluatie en onderzoek structureel op in een jeugdzorgorganisatie?
Maarten Faas, bestuurder van een organisatie voor jeugdzorg (Leo Stichting Groep) en van huis uit orthopedagoog, gaat in dit boek op deze vragen in. Deze publicatie levert daarmee een belangrijke bijdrage aan het verder bouwen aan een wetenschappelijke en effectieve jeugdzorg.
Auteur | | M. Faas |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |