Filosoferen met kinderen
FILOSOFEREN MET KINDEREN
Over verhalen uit de hele wereld. Over grote waarden in het klein.
Een verhalenboek met praatpapieren voor iedereen die met kinderen werkt.
De verhalen in dit boek nodigen uit om te filosoferen met kinderen. Ze vertellen ons met ernst en humor over de grote waarden in het leven. De oorsprong van de verhalen is te vinden in alle culturen; ze behandelen universele thema's, zoals geluk, liefde, vriendschap, vrede, vrijheid, respect en gelijkheid.
Elk verhaal is voorzien van een praatpapier waarin de kerngedachte, de kernwaarden en de onderliggende thema's zijn uitgewerkt. Samen met een aantal open vragen maken de praatpapieren het beleven van het verhaal nog intenser. De open vragen bevorderen kinderen tot zelf denken, eigen vragen stellen, en het vinden van eigen antwoorden.
Kortom, een boek met verhalen die helpen bij groeien en wijzer worden. Dit boek is voor mensen uit het onderwijs, jeugdhulpverlening, ouders, of anderen die met kinderen werken.
Over verhalen uit de hele wereld. Over grote waarden in het klein.
Een verhalenboek met praatpapieren voor iedereen die met kinderen werkt.
De verhalen in dit boek nodigen uit om te filosoferen met kinderen. Ze vertellen ons met ernst en humor over de grote waarden in het leven. De oorsprong van de verhalen is te vinden in alle culturen; ze behandelen universele thema's, zoals geluk, liefde, vriendschap, vrede, vrijheid, respect en gelijkheid.
Elk verhaal is voorzien van een praatpapier waarin de kerngedachte, de kernwaarden en de onderliggende thema's zijn uitgewerkt. Samen met een aantal open vragen maken de praatpapieren het beleven van het verhaal nog intenser. De open vragen bevorderen kinderen tot zelf denken, eigen vragen stellen, en het vinden van eigen antwoorden.
Kortom, een boek met verhalen die helpen bij groeien en wijzer worden. Dit boek is voor mensen uit het onderwijs, jeugdhulpverlening, ouders, of anderen die met kinderen werken.
Auteur | | Nel de Theije-Avontuur |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |