Vergeten leerlijnen aan de basis van het onderwijs
Vergeten leerlijnen aan de basis van het onderwijs. Voor een doorgaande lijn in de ontwikkeling van peuters en kleuters.
De ontwikkeling van kinderen begint natuurlijk niet pas als ze de basisschool binnenkomen, daarom is deze uitgave ook bijzonder geschikt voor pedagogisch medewerkers werkzaam in peuterspeelzalen en kinderopvang. Een doorgaande lijn in het aanbod en het volgen van de ontwikkeling is, wat mij betreft, van het allergrootste belang. Daar waar ik spreek over ‘leerkracht’ kan ook ‘pedagogisch medewerker’ worden gelezen, maar vanwege de leesbaarheid heb ik niet telkens beide genoemd. De Auteur
Nadat ik de Opleiding voor Kleuterleidsters gevolgd had, ben ik enthousiast sinds 1980 aan het werk in het onderwijs. Ik heb vanaf het begin de basisschool zien ontstaan en merk dat het beroep Kleuterleidster aan het verdwijnen is. Op de opleidingen blijkt er weinig aandacht voor het eigene van onderwijs aan jonge kinderen, terwijl er juist sprake is van een enorme noodzaak. Hoe vaak hoor je niet dat kinderen al met een achterstand aan het onderwijs beginnen?
Eefje van Slooten is nu werkzaam als zorgcoördinator op een Kindcentrum, waar alle vormen van kinderopvang en basisschool zich onder één dak bevinden. Haar speciale verantwoordelijkheden gelden de doorgaande zorg- en ontwikkelingslijnen. Haar bijzondere belangstelling gaat uit naar kinderen die opgroeien onder minder kansrijke omstandigheden. Zij vindt dat ieder kind de beste ondersteuning verdient bij het waarmaken van zijn of haar droom in het leven. Eefje is ervan overtuigd dat alle ouders het beste voor hun kinderen nastreven en dat kinderen het beste uit zichzelf willen halen. Haar jarenlange ervaring als groepsleerkracht, voornamelijk in de groepen 1 en 2, hebben haar gemotiveerd om dit boek te schrijven.
Vergeten leerlijnen aan de basis van het onderwijs is een prachtig instructief boek geworden vol praktische kennis en wijsheid, met als doelstelling enthousiaste vakkrachten in peuterspeelzalen en kinderopvang, die zich bezig houden met de jongste kinderen in het onderwijs.
De ontwikkeling van kinderen begint natuurlijk niet pas als ze de basisschool binnenkomen, daarom is deze uitgave ook bijzonder geschikt voor pedagogisch medewerkers werkzaam in peuterspeelzalen en kinderopvang. Een doorgaande lijn in het aanbod en het volgen van de ontwikkeling is, wat mij betreft, van het allergrootste belang. Daar waar ik spreek over ‘leerkracht’ kan ook ‘pedagogisch medewerker’ worden gelezen, maar vanwege de leesbaarheid heb ik niet telkens beide genoemd. De Auteur
Nadat ik de Opleiding voor Kleuterleidsters gevolgd had, ben ik enthousiast sinds 1980 aan het werk in het onderwijs. Ik heb vanaf het begin de basisschool zien ontstaan en merk dat het beroep Kleuterleidster aan het verdwijnen is. Op de opleidingen blijkt er weinig aandacht voor het eigene van onderwijs aan jonge kinderen, terwijl er juist sprake is van een enorme noodzaak. Hoe vaak hoor je niet dat kinderen al met een achterstand aan het onderwijs beginnen?
Eefje van Slooten is nu werkzaam als zorgcoördinator op een Kindcentrum, waar alle vormen van kinderopvang en basisschool zich onder één dak bevinden. Haar speciale verantwoordelijkheden gelden de doorgaande zorg- en ontwikkelingslijnen. Haar bijzondere belangstelling gaat uit naar kinderen die opgroeien onder minder kansrijke omstandigheden. Zij vindt dat ieder kind de beste ondersteuning verdient bij het waarmaken van zijn of haar droom in het leven. Eefje is ervan overtuigd dat alle ouders het beste voor hun kinderen nastreven en dat kinderen het beste uit zichzelf willen halen. Haar jarenlange ervaring als groepsleerkracht, voornamelijk in de groepen 1 en 2, hebben haar gemotiveerd om dit boek te schrijven.
Vergeten leerlijnen aan de basis van het onderwijs is een prachtig instructief boek geworden vol praktische kennis en wijsheid, met als doelstelling enthousiaste vakkrachten in peuterspeelzalen en kinderopvang, die zich bezig houden met de jongste kinderen in het onderwijs.
Auteur | | Eefje van Slooten |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |