Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen

Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen

Al 25 jaar een baken in het leesonderwijs
Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen bij technisch lezen. Het gaat dan om leerlingen in het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Al sinds 1986 - het jaar waarin de eerste druk verscheen - is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en interne begeleiders.
Sinds de vorige druk hanteert DTLAS (een veel gebruikte afkorting van het boek) de termen referentieniveau en leerstandaarden om de positie van zwakke lezers op het onderwijscontinuüm te verduidelijken. De manier van werken wordt geïllustreerd met vijf gevalsbeschrijvingen: Maartje, Karel, Tonny, Lisa en Fred. Elk voorbeeld laat zien hoe de toetsinformatie kan worden geïnterpreteerd en vertaald naar een plan van aanpak.
Deze negende, geactualiseerde druk, maakt gebruik van de nieuwe, gecorrigeerde CITO-normering van de Drie-Minuten-Toets en van de nieuwe AVI-toetskaarten.

Auteur | A.J.M. Struiksma
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789053839249
Boekomslag voor ISBN: 9789086598960
Boekomslag voor ISBN: 9789493336209
Boekomslag voor ISBN: 9789044127744




Boekn ©