Economie Voor Managers

Economie Voor Managers

Ondernemer zijn: je moet maar durven. In een omgeving waarin concurrentieverhoudingen in snel tempo veranderen, is het de kunst vooral kansen te zien in plaats van bedreigingen. Om voordeel te halen uit een veranderende omgeving is ondernemerschap en creativiteit noodzakelijk. Daarom begint dit boek met een hoofdstuk over ondernemingen en ondernemers.
Ondernemen is niet alleen nieuwe kansen pakken, maar is ook het managen van de invloed van macro-economische ontwikkelingen op de winstegevendheid van de onderneming. Hoewel managers geen invloed hebben op de macro-economische ontwikkelingen zelf, kunnen ze er wel voor zorgen dat bedrijven minder vatbaar zijn voor externe omstandigheden. Daarvoor is kennis van economie onontbeerlijk.
Economie voor managers gaat over ondernemerschap, ondernemingen, meso- en micro-economie, marktordening, macro-economische groei op lange en korte termijn, internationalisering, financieel management en het managen van macro-economische invloeden op het bedrijfsresultaat. Het boek is vanuit een praktisch perspectief geschreven met alleen de meest noodzakelijke theorie.

Auteur | E. Berghuis
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiƫn

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789081989527
Boekomslag voor ISBN: 9789057522611
Boekomslag voor ISBN: 9789057522802
Boekomslag voor ISBN: 9789021846767
Boekomslag voor ISBN: 9789462872608


Boekn ©