Communicatiekunde

Communicatiekunde

In Communicatiekunde wordt de diversiteit van het vak communicatiekunde uitgebreid belicht en geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en casussen uit het werkveld.

Aan de orde komen: communicatiegereedschap en niveau's, organisationele en interne communicatie, en communicatie-onderzoek en beroepsethiek. Ook is er aandacht voor communicatie bij profit en non profit organisaties, overheidscommunicatie en de pers. De beroepspraktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

De belangrijkste theorieën op het gebied van de communicatie passeren de revue, maar het gaat daarbij steeds om de betekenis voor die dagelijkse praktijk. De toekomstige communicatiedeskundige krijgt zo instrumenten aangereikt om het communicatiebeleid van een organisatie richting en vorm te geven.

Auteur | Désiréé van Osch
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789491743900
Boekomslag voor ISBN: 9789492272140
Boekomslag voor ISBN: 9789463934428
Boekomslag voor ISBN: 9789086900152
Boekomslag voor ISBN: 9789070896140
Boekomslag voor ISBN: 9789083003900


Boekn ©