Gastvrij leiderschap
Veel bedrijven willen zich onderscheiden door gastvrijheid, maar weinige bereiken de top. 'Gastvrijheid' blijft vaak een vaag, zweverig thema. Werkgroepjes praten zich suf over de betekenis ervan. Medewerkers vinden het onzin: we zijn toch al gastvrij?
In de praktijk ligt het gebrek aan gastvrijheid zelden aan medewerkers. Leiders, formeel en informeel, spelen een cruciale rol in het creëren van een gastvrije cultuur. Die begint intern: medewerkers voelen zich welkom en gestimuleerd om gastvrij te zijn. In dit boek lees je hoe je een gastvrije cultuur creëert waarin medewerkers graag werken en gasten graag terugkomen.
Sommige bedrijven blinken uit in gastvrijheid. Gasten, klanten, patiënten en cliënten ervaren er oprechte persoonlijke aandacht. Medewerkers zijn loyaal en werken met passie en plezier. Ze zijn intrinsiek gemotiveerd om gastvrij te zijn.
Hoe doen ze dat? Waar begin je? Hoe ontwikkel je een gastvrije cultuur? Hoe breng je het thema tot leven? In welke valkuilen stappen de meeste bedrijven en hoe kun je die slim voorkomen? In dit boek lees je antwoorden op deze vragen en krijg je de vijf sleutels tot succes.
Gastvrij leiderschap is niet ingewikkeld, kost niet veel tijd, geeft direct een boost, maar is niet voor iedereen weggelegd. In het boek zijn theorie, concrete voorbeelden en zelfreflectie afgewisseld met interviews met dé gastvrijheidsleiders van Nederland. Je krijgt ook exclusief toegang tot een online schatkist met allerlei checklists, video’s en tools.
Auteur | | Laura de La Mar |
Taal | | Nederlands |
Type | | Digitaal luisterboek |
Categorie | |