Teach Like a Champion 3.0 Nederlandstalige Versie 2022
63 technieken waarmee je je leerlingen laat excelleren
Teach Like a Champion 3.0 is een boek voor de dagelijkse praktijk van leraren in de klas. Het inspireert hen met praktische technieken die direct toepasbaar zijn in hun werk én die ook meteen zichtbaar effect opleveren: leerlingen zijn enthousiast, betrokken bij de les en de lestijd wordt effectief benut. Leraren voelen zich hierdoor vakkundig en het vergroot hun werkplezier.
Het is een boek over kansen: kansen voor de leerling om door goed onderwijs de juiste bestemming te vinden en kansen voor de leraar om de professional te zijn die het verschil maakt. Beide zijn onmisbaar, en bovendien van groot belang als we echt iets willen doen aan het lerarentekort.
Van 2.0 naar 3.0
Deze uitgebreide opvolger bevat dertien geheel nieuwe én bijgewerkte technieken. Uit nader onderzoek trok Lemov de conclusie dat het belangrijk is dat leraren goed begrijpen waaróm de technieken effect hebben. Ter onderbouwing verbindt hij de technieken nu aan de nieuwste wetenschappelijke inzichten uit de cognitieve psychologie en de werking van het brein.
Mentale modellen en lesvoorbereiding
Het boek trapt af met een nieuw hoofdstuk over mentale modellen, die leraren kunnen gebruiken om beter te kunnen waarnemen tijdens hun lessen. Ook is een gloednieuw hoofdstuk over lesvoorbereiding toegevoegd. Dit boek leert je hoe je een positieve en productieve klas kunt creëren. Een klas waar betrokkenheid, vertrouwen, respect, verantwoordelijkheid en uitmuntendheid voorop staan. Onderwijs-professionals hebben met ‘Teach’ een excellente troef in handen om hun leerlingen naar leer-successen te leiden en zo bij te dragen aan gelijke kansen voor ieder kind. Daarom maakt hij gebruik van inzichten uit de cognitieve psychologie en de werking van het brein. Ook beschrijft hij vijf belangrijke basisprincipes. Deze basisprincipes vormen een rode draad door Teach 3.0.
Auteur | | Doug Lemov |
Taal | | Nederlands |
Type | | Bindwijze overig |
Categorie | | Mens & Maatschappij |