Kroniek van de Tour de France

Kroniek van de Tour de France

De sportieve en organisatorische geschiedenis van de Tour de France verteld met twaalf levensfases.

De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel. Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema’s, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik. Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.

Auteur | Jeroen Visbeek
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Sport & Outdoor

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789044728842
Boekomslag voor ISBN: 9789046808092
Boekomslag voor ISBN: 9789493259294
Boekomslag voor ISBN: 9789059474451
Boekomslag voor ISBN: 9789026354649
Boekomslag voor ISBN: 9789462972254


Boekn ©