Toekomstbestendig ondernemen

Toekomstbestendig ondernemen

Toekomstbestendig ondernemen en de OK! webapplicatie ondersteunen uw organisatie bij het ontwikkelen van menselijke, sociaal relationele, intellectuele, materiële, natuurlijke en financiële waarde.

Toekomstbestendig ondernemen Een belangrijk uitgangspunt van Toekomstbestendig ondernemen. De OK! methode als basis is het denken in waarde-soorten, gebaseerd op het model van het International Integrated Reporting Council (IIRC). Daarin worden zes waarde-soorten afgebakend: natuurlijke, materiële, menselijke, sociaal-relationele, intellectuele en financiële waarde. De gedachte hierachter is dat organisaties voor meer verantwoordelijk zijn dan voor winst alleen. De noodzaak van toekomstbestendig economisch handelen wint steeds meer terrein. Dit betekent het in balans brengen van de economische verantwoordelijkheid van de organisatie met de maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid. Inderdaad: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. In de OK! methode staan mensen centraal. De mensen zijn namelijk degenen die waarde toevoegen aan organisatie en omgeving. Het model van het IIRC is de basis voor de nieuwe integrale verantwoordingsplicht die vanuit de EU van alle ondernemingen zal worden geëist. Integraal vraagt om dialoog met alle interne en externe belanghebbenden van de onderneming. Toekomstbestendig ondernemen biedt met de OK! methode een gestructureerde methodiek voor het waarnemen, analyseren en aanpakken van organisatievraagstukken. Daardoor kan een bijdrage worden geleverd aan de transitie van een lineaire naar een circulaire economie. Toekomstbestendig ondernemen. De OK! methode als basis is bedoeld voor ondernemers, leidinggevenden en stafmedewerkers in organisaties, organisatieadviseurs en accountants. De behandelde methoden en instrumenten kunnen concreet bijdragen aan het beter afwegen van belangen, gericht op meervoudige waarde-creatie. Door het gebruik van de OK! methode kan de eigen verantwoordelijkheid beter worden genomen, gericht op het vinden van evenwicht tussen de verschillende waarde-soorten, zowel in de organisatie als tussen organisatie en omgeving.

Auteur | Teun van Aken
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789025910181
Boekomslag voor ISBN: 9789024450732
Boekomslag voor ISBN: 9780367145996
Boekomslag voor ISBN: 9789043033503
Boekomslag voor ISBN: 9789001078270
Boekomslag voor ISBN: 9789047054641


Boekn ©