De opbrengst van creativiteit

De opbrengst van creativiteit

Terwijl de behoefte aan creativiteit nog nooit zo groot is geweest als nu, is het opmerkelijk hoe de aandacht voor het ontwikkelen van onze verbeeldingskracht achterblijft. We worden verlamd door een overvloed aan keuzes en neigen ertoe steeds meer te leunen op ons analytisch vermogen om tot oordelen en beslissingen te komen. Het lijkt een ongelijke strijd tussen intuïtie en verstand. De auteur doet grondig onderzoek naar de essentie van creativiteit in de kunst en biedt treffende psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten wordt vervolgens langs historisch perspectief een brug geslagen naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen en hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen. Dit filosofisch gedreven pleidooi voor creativiteit laat niet alleen zien wat twee werelden elkaar kunnen leren, het maakt eveneens duidelijk dat streven naar voldoening ons meer brengt dan het najagen van succes. Dat is de ware opbrengst van creativiteit.

''De opbrengst van creativiteit'' wordt geïllustreerd met tien exposés over creativiteit van: Frank Boeijen - Henk Hofstede - Guus Janssen - Freek de Jonge - George Kooymans Jirí Kylián - Daniel Lohues - Chiel Meijering - Marc Mulders - Robert Jan Stips

Auteur | Jan van Dingstee
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789400509726
Boekomslag voor ISBN: 9789401440769
Boekomslag voor ISBN: 9789047014454
Boekomslag voor ISBN: 9789038921679
Boekomslag voor ISBN: 9789047015178
Boekomslag voor ISBN: 9789400408562


Boekn ©