Leiderschap en Communicatie - Slechtnieuwsgesprek

Leiderschap en Communicatie - Slechtnieuwsgesprek

Het slechtnieuwsgesprek heeft van alle gespreksvormen de slechtste naam. Dat is niet zo gek want noch voor de brenger, noch voor de ontvanger is een dergelijk gesprek iets om naar uit te zien. Het is immers nooit leuk om mensen teleur te moeten stellen. Goed nieuws brengen daarentegen doen we letterlijk met alle plezier. Toch is het slechtnieuwsgesprek een belangrijk hulpmiddel om mensen uiteindelijk ‘minder ongelukkig’ te maken. Het draagt dus wel degelijk bij aan levensgeluk en is van groot belang om onafwendbare schade te beperken. Bovendien is het vaak de start van een intensieve relatie tussen de diverse betrokkenen. Althans als het slechtnieuwsgesprek goed wordt gevoerd. In de praktijk schort het daar nog wel eens aan en dan is het vaak de start van een gemeenschappelijke lijdensweg. Kortom, het slechtnieuwsgesprek is bedoeld om goed te doen, maar is bepaald niet eenvoudig om goed te doen. Dit boekje helpt u om slecht nieuws goed te brengen. Naast korte analyses en theoretische beschouwingen, bevat het vooral veel praktische tips en wetenswaardigheden.

Auteur | Harry van de Wiel
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789063482695
Boekomslag voor ISBN: 9789033123894
Boekomslag voor ISBN: 9789089314710
Boekomslag voor ISBN: 9789491472473
Boekomslag voor ISBN: 9789401468916
Boekomslag voor ISBN: 9789082306422


Boekn ©