Leiderschap en Communicatie - Slechtnieuwsgesprek
Het slechtnieuwsgesprek heeft van alle gespreksvormen de slechtste naam. Dat is niet zo gek want noch voor de brenger, noch voor de ontvanger is een dergelijk gesprek iets om naar uit te zien. Het is immers nooit leuk om mensen teleur te moeten stellen. Goed nieuws brengen daarentegen doen we letterlijk met alle plezier. Toch is het slechtnieuwsgesprek een belangrijk hulpmiddel om mensen uiteindelijk ‘minder ongelukkig’ te maken. Het draagt dus wel degelijk bij aan levensgeluk en is van groot belang om onafwendbare schade te beperken. Bovendien is het vaak de start van een intensieve relatie tussen de diverse betrokkenen. Althans als het slechtnieuwsgesprek goed wordt gevoerd. In de praktijk schort het daar nog wel eens aan en dan is het vaak de start van een gemeenschappelijke lijdensweg. Kortom, het slechtnieuwsgesprek is bedoeld om goed te doen, maar is bepaald niet eenvoudig om goed te doen. Dit boekje helpt u om slecht nieuws goed te brengen. Naast korte analyses en theoretische beschouwingen, bevat het vooral veel praktische tips en wetenswaardigheden.
Auteur | | Harry van de Wiel |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |