Samen schieten op resultaat
Samen schieten op resultaat 1e druk is een boek van Roland Driesen. ISBN 9789082189506
32 praktijkverhalen gebundeld in een roman over de reis naar Social Business. Social Business is niet voor iedereen. Deze nieuwe manier van samenwerken vergt naast veel techniek ook een gedrags- en zelfs cultuurverandering. Een Social Business implementatie is daarmee de moeilijkste implementatie waar veel organisaties voor staan. Verandering, verbetering, groei, weerstand... Hoe ga je daarmee om? Hoe krijg je mensen in beweging? Hoe haal je alles eruit wat erin zit? In deze business roman zijn de inspirerende verhalen gebundeld van 32 Social Business implementaties bij zeer diverse organisaties. De ervaringen, inclusief valkuilen en weerstand, smelten samen bij een fictief handelsbedrijf en worden verteld door de ogen van ICT-manager Robert Smit. Robert werkt al jaren bij Target BV, een toeleverancier van handboogsportmaterialen. Het gaat de laatste jaren niet goed met dit bedrijf, en ook niet met de persoonlijke drive van Robert. Het roer moet duidelijk om: een nieuwe uitdaging is nodig om het tij te keren. Die uitdaging dient zich aan wanneer het leveren van materialen voor de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro in het vizier komt. Deze kans is enkel binnen bereik als er zowel intern alsook extern beter wordt samengewerkt. En daar is verandering voor nodig: de transitie van traditioneel zaken doen naar het voeren van een Social Business, met bijbehorend samenwerkingsplatform. Dit boek schetst de reis van 180 spannende dagen. Met vallen en opstaan maken Robert en Target BV een belangrijke ontwikkeling door, maar of deze nu altijd positief is... De essentie van meerjarig onderzoek naar Social Business gebundeld in een business roman die in een dagdeel is uit te lezen. Middels deze co-creatie hopen wij u als lezer op een vermakelijke wijze zoveel mogelijk do's & don'ts mee te geven.
32 praktijkverhalen gebundeld in een roman over de reis naar Social Business. Social Business is niet voor iedereen. Deze nieuwe manier van samenwerken vergt naast veel techniek ook een gedrags- en zelfs cultuurverandering. Een Social Business implementatie is daarmee de moeilijkste implementatie waar veel organisaties voor staan. Verandering, verbetering, groei, weerstand... Hoe ga je daarmee om? Hoe krijg je mensen in beweging? Hoe haal je alles eruit wat erin zit? In deze business roman zijn de inspirerende verhalen gebundeld van 32 Social Business implementaties bij zeer diverse organisaties. De ervaringen, inclusief valkuilen en weerstand, smelten samen bij een fictief handelsbedrijf en worden verteld door de ogen van ICT-manager Robert Smit. Robert werkt al jaren bij Target BV, een toeleverancier van handboogsportmaterialen. Het gaat de laatste jaren niet goed met dit bedrijf, en ook niet met de persoonlijke drive van Robert. Het roer moet duidelijk om: een nieuwe uitdaging is nodig om het tij te keren. Die uitdaging dient zich aan wanneer het leveren van materialen voor de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro in het vizier komt. Deze kans is enkel binnen bereik als er zowel intern alsook extern beter wordt samengewerkt. En daar is verandering voor nodig: de transitie van traditioneel zaken doen naar het voeren van een Social Business, met bijbehorend samenwerkingsplatform. Dit boek schetst de reis van 180 spannende dagen. Met vallen en opstaan maken Robert en Target BV een belangrijke ontwikkeling door, maar of deze nu altijd positief is... De essentie van meerjarig onderzoek naar Social Business gebundeld in een business roman die in een dagdeel is uit te lezen. Middels deze co-creatie hopen wij u als lezer op een vermakelijke wijze zoveel mogelijk do's & don'ts mee te geven.
Auteur | | Roland Driesen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |