Display ads en ons brein
Voor online adverteren geldt dat de sky de limit is. Althans, wat betreft de budgetten! Want ondanks de explosief stijgende investeringen in web based advertising, weten maar weinig 'specialisten' welke strategie effectief is als we het menselijk brein in ogenschouw nemen. En dus wordt er gekozen voor gut feeling marketing zonder enige academische basis. Dat heeft effect. Maar niet het effect wat je wilt, want de CTR's dalen in TGV-tempo en steeds meer mensen zien de advertenties niet eens meer. Weggegooid geld dus!
Waarom dat zo is en - veel belangrijker - wat je eraan kunt doen, wordt in dit boek voor het eerst vanuit academisch oogpunt belicht. Helpt het als banner ads als kleuters met ADHD over het scherm stuiteren? Zijn pop-ups echt heel erg 2006 of hebben ze juist de toekomst? En welke vorm van online adverteren heeft de grootste impact op merkbelevenis en koopintentie?
Assistant Professor Digitale Marketing Emile Lancée (Vrije Universiteit Amsterdam, Antwerp Management School) strooit in dit boek niet alleen met diepgaande en zeer bruikbare inzichten, maar vooral met verrassende feitjes en (zeer!) radicale tips. Online adverteren was al hot. Na het lezen van dit boek wordt het eindelijk nog winstgevender...
Auteur | | Emile Lancee |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |