Waardegedreven verkopen
Dit boek is voor iedereen die wil bijdragen aan een waardegedreven economie.
Verkopen. De ene persoon vindt het heerlijk om te doen en de andere heeft er een hekel aan. Als ik erover nadenk, zit ik er een beetje tussenin. Gelukkig denk ik er meestal niet over na. Ik ben geen echte verkoper, dat zit niet in me. Toch is verkopen voor mij een tweede natuur. Hoewel ... verkopen ... Als ik ergens enthousiast over ben, dan deel ik dat en dat is aanstekelijk.
In marketing en sales heb ik alles geprobeerd en heb ik diepte- en hoogtepunten gekend. Van belacties tot complexe marketingautomatiseringen, van vele een-op-eengesprekken tot pitchen voor zalen met 500+ ondernemers. Van product placement op televisie tot een radiocampagne op BNR. Telkens blijkt dat er maar één échte driver is die het grootste verschil maakt in mijn commerciële resultaten op de lange termijn, en dat is de hoeveelheid waarde die ik heb toegevoegd.
Ik heb dit boek geschreven omdat ik ondernemers en verkopers die een verschil maken voor hun klanten wil helpen om dat nog vaker te doen. Succesvol verkopen is verkopen vanuit verbinding, met als primair doel de ander verder helpen. Waardegedreven verkopen noem ik dat.
BIO AUTEUR
De onderwijzers van Bart van den Belt zullen zich regelmatig achter de oren hebben gekrabd: hij praatte voor zijn beurt, eiste de aandacht op en had ideeën die over van alles gingen, behalve over de lesstof. Maar hoewel school en hij geen goede match waren, startte Bart daar wel zijn eerste ondernemersactiviteiten. 'Ik ontdekte dat ik iets had waar mijn meester behoefte aan had: tijd! Een paar keer per week verdiende ik een gulden door in de pauze een boodschap voor hem te doen. Ook bouwde ik lege sigarendozen van mijn opa om tot tekendozen, die ik verkocht aan docenten. De stap naar het fulltime ondernemerschap was dan ook niet meer dan logisch. Ik ging aan de slag als artiest en verzorgde mijn eigen marketing. Die marketing was zo succesvol, dat ik besloot een artiestenbureau op te zetten, Multitainment bv, dat binnen de kortste keren twintig websites runde en meer dan vierhonderd boekingen per jaar verzorgde. Ook investeerde ik stevig in mijn persoonlijke ontwikkeling en de ontwikkeling van mijn ondernemerschap door tientallen opleidingen en trainingen te volgen.'
De afgelopen vijftien jaar ontwikkelde en verkocht Bart van den Belt verschillende bedrijven en concepten. Sinds 2010 huurden bovendien al meer dan 250 organisaties hem in als spreker, trainer of businessconsultant. Bart helpt ondernemers hun bedrijf te systematiseren en hun winst substantieel te verhogen. Hierdoor kunnen ze doen waarvoor ze gemaakt zijn en de meeste impact maken voor hun klanten.
'Als christen werk en leef ik vanuit mijn kernwaarden. Als je snel rijk wilt worden zonder waarde toe te voegen, dan moet je niet bij mij zijn. Als je een solide basis wilt leggen waarmee je financiële rust en continuïteit creëert én je omzet substantieel verhoogt, dan ben ik de juiste persoon om je te helpen. Mijn persoonlijke missie is: serving God by developing people. Succes is nooit een doel op zich maar altijd een gevolg van jezelf in dienst stellen van een ander.'
Auteur | | Bart van den Belt |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |