Coachen op prestatie en resultaat
Als manager kunt u op de volgende twee manieren sturen op het realiseren van resultaten door uw medewerkers:
Rechtstreeks afspraken met hen maken over het realiseren van prestaties.
Medewerkers helpen om gedrag te ontwikkelen dat hen ondersteunt bij het realiseren van prestaties.
Dit boek gaat over het eerste onderwerp: het coachen van medewerkers bij het realiseren van prestaties. Het geeft concrete handvatten voor het vormgeven van performance management in lijn met de strategie van uw organisatie. Er staat een groot aantal voorbeelden in van concrete prestatiematen uit de adviespraktijk van PiCompany waarover u afspraken kunt maken, en het beschrijft de gespreksmodellen die daarbij horen. Tenslotte vindt u er concrete richtlijnen in om geleverde prestaties ook effectief te beoordelen en te belonen.
Naast dit boek heeft PiCompany een ander boek gepubliceerd, dat op het tweede onderwerp ingaat: het ontwikkelen van resultaatgericht gedrag (getiteld: Coachen op gedrag en resultaat). Beide boeken zijn goed afzonderlijk te lezen. Zij vormen echter wel elk één kant van dezelfde medaille die performance management heet. In combinatie helpen ze u niet alleen om heldere prestatieafspraken te maken, maar ook om uw medewerkers zo te ontwikkelen dat ze die afspraken met succes kunnen realiseren.
PiCompany helpt organisaties om betere resultaten te behalen door het optimaal inzetten van hun menselijke kapitaal. Aan de hand van innovatieve human resource instrumenten worden prestaties en gedrag meetbaar en stuurbaar gemaakt. Wij adviseren organisaties om met behulp daarvan performance management goed en blijvend te implementeren. Nadere informatie is te vinden op onze website www.picompany.nl
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |