De Eigenwijze Zender

De Eigenwijze Zender

Nooit eerder waren informatie en kennis zo toegankelijk en bereikbaar als in onze prille 20e eeuw. Maar ook nooit eerder was het zo moeilijk de ontvankelijkheid van mensen voor je te winnen. Hoe bereik je mensen, hoe betrek je mensen en hoe verbind je mensen met elkaar, is de kernvraag van veel van onze opdrachtgevers. Ofwel: hoe geef je communicatie die inhoud en vorm mee, waardoor je mensen werkelijk ontmoet en er daadkracht ontstaat in en tussen organisaties? De vraag is inzet van een Beukbreed debat geworden. De medewerkers van De Beuk, senioradviseurs op het gebied van organisatie, communicatie en medezeggenschap, gingen een stevig gesprek aan over de vraag hoe de alledaagse werkelijkheid en communicatietheorieën zich tot elkaar verhouden. Het onderwerp zong maandenlang rond. Er groeiden nieuwe inzichten over kracht en kwetsbaarheid van het communicatieproces, maar evenzo bleek de bestendigheid van universele communicatiewetten. Het lukte om eigentijdse eisen voor het communicatieproces te beschrijven en daarmee voor de verschillende werkterreinen een aanpak te ontwikkelen. De eigenwijze zender kwam tot leven, de man of vrouw die wéét dat zijn of haar boodschap het vertellen waard is en daarom speurt naar slimme mogelijkheden om een brug naar de beoogde groep mensen te slaan. Zover gekomen en zelf zo enthousiast geraakt, was de volgende stap als vanzelfsprekend dit boek. Een beetje eigenwijs, uiteraard. Maar voor een organisatie die te werk gaat als een 'partner in het proces' van de opdrachtgever, ligt het ook voor de hand om kennis en inzichten te delen.

Auteur | Annemiek Meinen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie |

bol logo

Kijk verder



Boekn ©